דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 25.2.18

בסוף השבוע התבשרנו שהנשיא טראמפ החליט להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל, ביום העצמאות הקרוב. זהו רגע גדול לאזרחי ישראל וזהו רגע היסטורי למדינת ישראל. אנחנו נחגוג אותו יחד, כל אזרחי ישראל. יש לזה השלכות ומשמעויות היסטוריות ארוכות טווח. אני מבקש להודות בשם הממשלה כולה ובשם העם כולו לנשיא טראמפ, גם על המנהיגות וגם על הידידות. הנשיא טראמפ, אתה ידיד גדול של מדינת ישראל, וכולנו מודים לך.
 
הממשלה תאשר היום תקציב למתווה נתיב האבות. תושבי נתיב האבות מחכים זמן רב לבשורה הזאת. אני מבקש להודות לעמיתי, שר האוצר משה כחלון, שבעבודה משותפת, בייחוד עם שני אנשים, עם ראש הסגל יואב הורוביץ ורונן פרץ ממשרדי, הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל, גם בעניין הזה וגם בעניין של הצבת הבתים הראשונים ביישוב עמיחי בשבוע שעבר - זוהי ברכה כפולה.
 
הממשלה תשמע היום סקירה על תכנית העבודה של המשרדים לשנת 2018. העבודה הזאת של המשרדים מתאפיינת בוודאות תקציבית גדולה, משום שאנחנו העברנו תקציב דו-שנתי. תכנית העבודה כוללת הרבה מאוד תחומים, אבל הנה הדבר המרכזי בעיניי - המאמץ שלנו להפחית את הנטל הרגולטורי ב-25%. אנחנו מוסיפים עוד ועוד תחומים לקיצוץ הרגולציה העודפת ולמאבק בבירוקרטיה, זה נותן תוצאות.
 
אני יכול להגיד לכם שאנחנו נמשיך במדיניות העקבית שאנחנו נוקטים בה שנים רבות. היא הביאה לצמיחה חסרת תקדים של המשק הישראלי, של התוצר, לירידה כמעט חסרת תקדים באבטלה, שהגיעה בעצם כמעט לרמה הנמוכה ביותר בכל הזמנים, לירידה מתמדת באי השוויון. זה לא רק שההכנסה לנפש עולה - אי השוויון הולך ויורד. דבר נוסף שלא מוכר, זה שהשכר של מעמד הביניים והשכר של השכבות הנמוכות עלה באופן יחסי בצורה מאוד מרשימה.
 
אתם רואים את הגידול המרשים בהכנסה נטו בשנים 2009-2016, זה הממוצע השנתי, גידול מאוד מאוד משמעותי, כמעט שלא רואים את זה במדינות המערב. יש כמה מדינות שההפך הגמור קורה, אבל כולם גדלו. מה שאתם רואים זה שמעמד הביניים גדל יותר בצורה מאוד מרשימה. זאת מדיניות נכונה, ומשרדי הממשלה, בתכניות העבודה שלהם שנציג היום, ממשיכים אותה לטובת מדינת ישראל ולטובת אזרחי ישראל.

צילום ארכיון: עדי ברוך