דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

זאת הפעם הראשונה שבה אנו נפגשים בוושינגטון, בירתה של אמריקה, מאז שאתה הצהרת, אדוני הנשיא, שירושלים היא בירתה של ישראל. זאת היתה הכרזה היסטורית שאליה הצטרפה החלטתך האמיצה להעביר את השגרירות עד יום העצמאות הקרוב.
 
אני רוצה לומר לך שלעם היהודי יש זיכרון ארוך. כך שאנו זוכרים את ההכרזה של המלך הפרסי הדגול כורש מלפני 2,500 שנה. הוא הצהיר שבני העם היהודי הגולים בבבל יוכלו לשוב לבנות את בית המקדש בירושלים.
 
אנו זוכרים לפני מאה שנה את הלורד בלפור שהצהיר את הכרזת בלפור שהכירה בזכויותיהם של העם היהודי על אדמת מולדתנו.
 
אנו זוכרים  את הנשיא הארי טרומן שהיה המנהיג הראשון שהכיר במדינה היהודית לפני 70 שנה.
 
ואנו זוכרים כיצד לפני שבועות ספורים, הכיר הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירתה של ישראל.
 
אדוני הנשיא, זה ייזכר על ידי העם שלנו לדורות. כפי שאמרת, אחרים דיברו על כך, אך אתה עשית את זה. אני מבקש להודות לך בשם אזרחי ישראל, ואני גם מצפה לשיחתנו על האתגרים ועל ההזדמנויות.
 
אם הייתי צריך לומר מהו האתגר הגדול ביותר שלנו במזרח התיכון לשתי המדינות שלנו, לשכנינו הערבים, זה מסתכם במילה אחת: איראן.
 
איראן טרם ויתרה על שאיפותיה הגרעיניות. היא יצאה מן ההסכם הגרעיני מועצמת ומועשרת. היא מתנהגת בתוקפנות בכל מקום, כולל לאורך גבולנו. אני חושב שעלינו לעצור את המדינה הזאת שבה מכריזים "מוות לישראל, מוות לאמריקה". יש לעצור את איראן, זה אתגר משותף לשנינו.
 
עקב אתגר זה, אנו שואפים לחקור את ההזדמנות לשלום, היות שהערבים מעולם לא היו כל כך קרובים לישראל וישראל מעולם לא היתה קרובה כל כך לערבים. אנו מבקשים גם להרחיב את השלום הזה עם הפלסטינים.
 
אני מצפה לשיחות הללו, אך אני מבקש לשוב ולחדד את דבריך. אדוני הנשיא, אני כאן כמעט ארבעה עשורים שבהם מדברים ושואפים לבנות את הברית בין ישראל לאמריקה, תחת הנהגתך היא מעולם לא היתה איתנה כל כך. אזרחי ישראל רואים את עמדתך בנוגע לירושלים, הם רואים מהי עמדתך בנוגע לאיראן, הם רואים כיצד אתה מגן באופן מופתי על ישראל ועל האמת באו"ם, ואני כראש הממשלה רואה דבר מה שאתה כנשיא רואה אך אחרים אינם מסוגלים לראות, וזה היקף שיתוף הפעולה המודיעיני בתחומים החיוניים לביטחונם של שני העמים.
 
אדוני הנשיא, אני רוצה לומר תודה על מנהיגותך, ותודה על ידידותך המופלאה.

צילום: עדי ברוך, תמונת ארכיון