דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 6.5.18בנימין נתניהו - האתר הרשמי

ביום שלישי אצא לניקוסיה למפגש הרביעי עם מנהיגי קפריסין ויוון. אדון איתם בשורה של נושאים, בראשם ההיתכנות להנחת צינור גז משותף ישראל-קפריסין-יוון, בואכה איטליה. ייצוא גז ישראלי למערב אירופה – מה שיכול לתרום תרומה מאוד משמעותית לכלכלת ישראל.
 
למחרת אפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה ואשתתף במצעד הניצחון על גרמניה הנאצית. הפגישות עם נשיא רוסיה הן תמיד חשובות לביטחון ישראל ולתיאום בין צה"ל והצבא הרוסי. ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל.
 
ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר.
 
אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש.
 
הממשלה הציבה לה יעד לאומי לקצץ בבירוקרטיה. המאמצים שלנו בשנים האחרונות אכן נושאים פרי. תוך שנתיים, מ-2015 עד 2017, ישראל שיפרה את מעמדה במדד התחרותיות הבינלאומי ממקום 27 למקום 16.
 
היום נפרסם את ספר תכניות הממשלה להפחתה נוספת בנטל הרגולציה. הרגולציה גובה מאיתנו מחיר בתחרותיות, בחוסר יעילות, בכסף נוסף שמשלם האזרח. הורדת הרגולציה משפרת את כל התחומים הללו.
 
התכניות שאנחנו מביאים היום לממשלה יובילו לחסכון ישיר בעלויות למשק שהן למעלה מ-1.3 מיליארד ש"ח בכל שנה. החיסכון הכולל של השנה הזו, יחד עם השנה הקודמת, יגיע ל-3 מיליארד שקלים, שייחסכו מבעלי העסקים ומהאזרחים. זה פשוט כסף שנשאר בכיס של האזרח, במקום שיילך לכיס של בירוקרטיה לא יעילה.
 
בסקירה שתתפרסם בקרוב, ארגון ה-OECD מביע הערכה לצעדים שנקטנו להפחתת הרגולציה, לחיסכון בכספי האזרחים ולקידום הצמיחה. זה הכל משולב.