רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו ביקרו היום בכפר השיקומי עלה נגב- נחלת ערן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו ביקרו היום בכפר השיקומי עלה נגב- נחלת ערן. הכפר מציע בית חם ומקצועי לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה.

לפני כחודש התקבלה החלטת ממשלה (מס' 1626) לתקצוב של כ- 20 מלש"ח לטובת המשך בניית ופיתוח בית החולים בכפר, הקמת שכונה עבור צוות בית החולים והכפר השיקומי ופיתוח תכניות לעידוד תעסוקה. ההחלטה מחודש שעבר באה בהמשך להחלטת ממשלה מספטמבר 2014 (מס' 2025) לפיתוח הדרום אשר במסגרתה הוקצו 36 מלש"ח להקמת בית החולים בכפר עלה נגב - בית חולים שיקומי ראשון בנגב.

הכפר נקרא ע"ש ערן אלמוג ז"ל, בנם של אלוף במיל' דורון אלמוג ורעייתו דידי, שהיה מדייריו הראשונים של הכפר. דורון אלמוג משמש כיו"ר עלה נגב ונמנה עם מקימי המקום. הכפר הוא חלק מרשת מעונות "עלה" בישראל, עמותה הפועלת משנת 1982 כמוסד ללא כוונת רווח ומפעילה ארבעה מרכזים ברחבי הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"שרה ואני בעיקר מתרגשים קודם כל מההתגייסות שלכם, דורון ודידי, זה מפעל חיים שתהיה לו משמעות לדורות. זה לא דבר של מה בכך, זה בא מתוך עומק הנשמה. אנחנו מתרשמים מהעזרה הגדולה שאתם מקבלים מכולם, כולל ידידינו שי ותמיר, אני שמח לראות את ח"כ ענת ברקו כאן, ואת כל האנשים התורמים והתורמות, המטפלים והמטפלות, הפסיכולוגים והפסיכולוגיות.

זה מאוד מרגש. אני חושב שיש פה שני דברים שעולים - אחד, זה הדבר היהודי, האנושי, העמוק ביותר - 'ואהבת לרעך כמוך'. 'לרעך' זה יכול להיות נער או נערה, ילד או ילדה, איש או אשה. זה יכול להיות יהודי, מוסלמי, בדואי ונוצרי, או רוסי או אתיופי. זה פשוט ביטוי של הרעיון הנאצל ביותר לא רק של דאגה - אלא אהבה. הרגש העמוק ביותר של חמלה והזדהות הוא אולי ההכרה בדבר השני שהוא העמוק ביותר, שלכל אחד ואחת יש נשמה.

אתה הראית לי שם את פנחס, יש לו נשמה. יכול להיות שהוא שומע, אנחנו לא יודעים כמה הוא שומע, אבל יש לו נשמה. וכשראיתי את הילדה, מראה מאוד-מאוד קשה, אבל הוא ביטוי למה שאתם מטפלים בהם. העשייה שלכם היא הביטוי המזוקק ביותר, הצלול ביותר, התמציתי ביותר של הרעיון של אנושיות.

לאבי היה מורה גדול, דגול, שקראו לו יוסף קלאוזנר, חוקר הספרות, ועל דלתו, אני זוכר שהיינו מבקרים אותו, אחי יוני ז"ל ואני היינו ילדים קטנים, היינו באים להביא לו פרחים, ומעל הדלת הייתה כתובת 'יהדות ואנושיות'. פה יש ביטוי מזוקק של יהדות ואנושיות. 'ואהבת לרעך כמוך', לכל אחד ואחת יש נשמה, לכם יש נשמה".

רעיית רה"מ הגב' שרה נתניהו:

"קודם כל, אנחנו שנינו נרגשים מאוד. אני חושבת שזה חוב אישי שלי לדורון ולדידי, שהרבה זמן רציתי לבוא, ואני מגיעה, לצערנו, כשהילד שלכם כבר לא כאן, אבל אני רואה אותו ומצליחה לראות אותו בכל התמונות שהראיתם לי.

אבל מה שראינו כאן זה דבר באמת מדהים מבחינת השילוב. המלה 'שילוב' כל כך נכונה כאן, החל מהמובן הכי מצומצם מהבחינה הפסיכולוגית, של שילוב ילדים עם מוגבלויות וילדים רגילים, והחל בשילוב כל הקהלים, האוכלוסיות, הגילאים, העמים. יש כאן ילדים נוצרים, בדואים, מוסלמים ויהודים, ילדים וילדות. לראות את החיילים והחיילות שעוזרים, שבאים בהתנדבות, מעבר לתפקיד שלהם כחיילים ועושים את זה, יש כאן באמת חינוך. זה מעבר למלה הרגילה של חינוך זה תיקון עולם, להיות אדם טוב יותר. אני חושבת שכאן זה מיקרוקוסמוס של העולם שהיינו רוצים שיהיה, זו האוטופיה שאנחנו היינו רוצים. שיהיה עולם של סובלנות, קבלה, שילוב ושאין אף אחד שהוא שונה. 'השונה הוא אני', מה שאמר שר החינוך הקודם, אני אהבתי את זה - 'האחר הוא אני', וזה נכון, אתם סמל ודוגמה לכל מה שקורה, מה שצריך להיות, כל הטוב והיפה".

 

 

צילום: עדי ברוך