ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך קו ייצור חדש במפעל אינטל בקריית גת

רה"מ בנימין נתניהו חנך היום עם אנשי אינטל קו ייצור חדש בקריית גת, המבוסס על טכנולוגיה חדשה לייצור שבבים וערך סיור ב"חדר הנקי" בו מיוצרים השבבים. 

רה"מ נתניהו: "חזון העתיד מתגשם פה בהווה. אתם מייצרים עתיד חדש. בעזרת טכנולוגיה אנחנו מייצרים מכפלות כח אדירות לישראל. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית. המהפכה הלאומית היא לבטל את הפריפריה שנקראת קרית גת, באר שבע, עפולה ויוקנעם. אנחנו מחברים אותן. אין דרום, אין צפון. אנחנו מבטלים את הפריפריה". הפרויקט הזה יוסיף עוד כ-1,000 מקומות עבודה בדרום."

 

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"לפני 10 שנים, מתוך עשר החברות המובילות בעולם היו חמש חברות אנרגיה ואחת חברת IT - מיקרוסופט. תוך 10 שנים זה התהפך. חמש חברות IT ואחת אנרגיה: אקסון, שהייתה במקום הראשון, ירדה למקום החמישי. 

מה שיש פה זה השינוי הכביר, המהפכה הכבירה של החיבור בין Big Data, קישוריות ואינטליגנציה מלאכותית. זה משפיע על רובוטיקה, משפיע על ביולוגיה, זה משפיע על הכול, אין שום דבר שלא מושפע מזה. וההשפעה היא מהירה מאוד ויוצרת בעצם ביקושים אינסופיים. אז זה יוצר הזדמנויות גדולות למי שרץ לתוך הנתיב הזה. זה גם יוצר בעיות לא קטנות, למשל הגנה. אתם מייצרים את ה- things לתוך האינטרנט, אבל איך אנחנו מגנים על זה? - זה גם דבר שחשבנו עליו, זו בעיה גדולה וזו גם הזדמנות שנייה בשבילנו. לכן לא רחוק מכאן נמצא כמובן מרכז הסייבר שלנו בבאר שבע, אנחנו חונכים אותו עוד מעט, ו-8200 שהולך לשם באוניברסיטת בן גוריון והסייבר-פארק. 

מהפכה עולמית שבה ישראל צריכה להיות בין המובילות, והיא כבר בין המובילות, וזו מכפלת כוח אדירה. הבעיה שלנו כעם זה איך לייצר מכפלות כוח, כי מה לעשות, המספרים שלנו לא גדולים. אבל בעזרת הטכנולוגיה אנחנו מייצרים מכפלות אדירות של כוח והשם שלנו הולך בעולם, השם שלכם הולך למרחקים, והמדינות באות, והמשקיעים באים, והם מעוניינים ליהנות מפירות התבונה הזאת. לכן יש פה שינוי עצום שיש לו משמעות עצומה בעולם, אבל גם לנו. 

המהפכה הלאומית, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת קריית גת, לבטל את הפריפריה הזו שנקראת באר שבע, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת יקנעם, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת עפולה - אנחנו מחברים אותה לא רק ברשתות תחבורה מהירות, וזה ברור, ונותנים למה שנקרא שוק מחירי הדירות לעשות את שלו, ומעבירים את צה"ל דרומה - אבל מעבר לדברים האלה, מה הרעיון הבסיסי בניגוד למה שהיה? אני בעד החזון של בן גוריון עם תיקון אחד - תשתיות ממשלתיות, רשתות תחבורה וסקטור פרטי. עסקים, יזמות, גאוניות שלכם. סקטור פרטי, הכוח שלו, היוזמה שלו, התושייה, היצירה שלכם - זה הכוח, עם זה אנחנו מחוללים שינוי. 

אני רוצה, דבר ראשון, מעצמה טכנולוגית עולמית. הדבר השני, מהפכה לאומית - אין דרום, אין צפון, הכל מחובר. אנחנו מבטלים את הפריפריה, אתם מבטלים את הפריפריה, אתם מבטלים ומביאים את המרכז האמיתי לכאן. אלה לא דיבורים, אלה דברים אמיתיים ואנחנו מחוללים כאן שתי מהפכות - בעולמי ובמקומי."

 

 

 

 

 

 

 

צילום: עדי ברוך