דברי רה"מ נתניהו בטקס קבלת מטוסי ה''אדיר''

 מכובדי נשיא המדינה ראובן ריבלין,
 שר הביטחון אביגדור ליברמן,
 השר גלנט,
 הרמטכ"ל גדי אייזנקוט,
 מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל,
 מפקד הבסיס, מפקדי וטייסי חיל האוויר בהווה ולדורותיהם,
 משפחות יקרות, משפחות שכולות,
 ראשי ערים, ראשי התעשייה שלנו,

[תרגום מאנגלית]
אני רוצה להודות לך, מזכיר ההגנה קרטר, על שהגעת לכאן עם רעייתך כדי לציין את ציון הדרך החשוב הזה עמנו. זהו סימן הן לידידותך האישית והן למחויבותך האישית לברית בין ישראל וארה"ב ואני אוסיף, לביטחונה של ישראל בחזיתות רבות.
אני רוצה גם להודות בשם כל אזרחי ישראל לנשיא אובמה, לקונגרס האמריקאי ולעם האמריקאי. ישראל היא בת בריתכם הטובה והאמינה ביותר במזרח התיכון ומעבר לו. היא תמיד תהיה כזו.
תודה לך. תודה לך מזכיר ההגנה קרטר.

 

[חזרה לעברית]
בעוד דקות ספורות ינחתו מטוסי ה"אדיר" באדמת ישראל. בניין עוצמתנו הצבאית מקבל היום תוספת כוח משמעותית ביותר. טייסי ה"אדיר" ומטוסי ה"אדיר" יוכלו לפעול בכל זירה – קרובה יותר או קרובה פחות. כמעט מדי יום אני נדרש לאשר משימות של הזרוע הארוכה של ישראל, וכל יום אני וכל אזרחי ישראל שמים את מבטחנו בכם, טייסי ישראל. אני רוצה לומר היום לעם ישראל שהזרוע הארוכה הזאת נעשתה היום יותר ארוכה, יותר עוצמתית.

אני רוצה לומר גם בצורה ברורה: כל מי שחושב לתקוף אותנו – יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת דבר אחד פשוט: מדינות חלשות אינן שורדות. הן מזמינות על עצמן מתקפות, הן מועדות לקריסה. את החלש רומסים, את החזק מכבדים. רק עוצמה מייצרת הרתעה; רק עוצמה מעוררת כבוד; רק עוצמה מניבה בריתות - ורק עוצמה מביאה שלום. ולכן אנחנו נמשיך לבצר את ביטחוננו ונמשיך לבנות את כוחנו.

מבחנה של הנהגה אחראית הוא לזהות את הסכנות בטרם פורענות, ולהיערך לקראתן בהתאם, בראש ובראשונה על ידי בניית הכוח לאורך שנים. זה מה שמנחה אותנו - אותי, את שר הביטחון, את הרמטכ"ל, את מפקד חיל האוויר, את כל ראשי זרועות הביטחון של ישראל. מטרתנו להשיג עליונות בכל זירה - באוויר, בים, ביבשה ובתחום הסייבר. אנחנו בונים עוצמות ומשחיזים יכולות - בהגנה ובהתקפה, בהרתעה, ובמקרה הצורך בהכרעה - ומטוסי ה"אדיר" יעצימו את כל היכולות הללו.

אין זה מקרי שישראל היא הראשונה לקבל את המטוסים הללו – אחרי ארה"ב עצמה. אני חושב שזה דבר סמלי בעל אופי מאוד משמעותי לעוצמת הברית בינינו לבין ארה"ב. אנחנו מעריכים את הברית האיתנה הזאת, את המחויבות האמריקנית לביטחונה של ישראל, ואת המשכיותה מממשל לממשל, מעשור לעשור.

ידידיי, אני ראיתי כאן כמה מוותיקי חיל האוויר, יש כאן טייסים עטורי תהילה, שמאחוריהם מלחמות, מבצעים, אינספור שעות טיסה וגיחות. ואני רואה שגם הם מתרגשים, והם יודעים למה. ישראל נוסקת מעלה לגבהים חדשים, וכשהטייסים שלנו במטוסי ה"אדיר" יגביהו עוף, נתבונן בהם מן הקרקע בגאווה אדירה. כנאמר בספר תהילים: "עַל יִשְׂרָאֵל גַאֲוָתוֹ וְעֻזּוֹ בַּשְׁחָקִים".

שאו כולכם ברכה אֱלֶי מרום. תודה לכם.

 

 

צילום ארכיון