דברי רה"מ ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד 2.1.17

נפרדנו אמש מידיד יקר שלנו, יעקב נאמן ז"ל. אני כיבדתי את בקשת המשפחה לא להכביד בסידורי הביטחון המחמירים שיש בהגעת ראש הממשלה ולכן לא הגעתי ללוויה אבל אני רוצה לומר כמה דברים על יענקל'ה.
רעייתי שרה ואני ביקרנו אותו לפני כמה שבועות ב"שערי צדק". זו הייתה פגישת פרידה. הוא ידע את זה ואנחנו ידענו את זה וזה כמו להיפרד מאח או אבא. זה היה קורע לב כי מאוד מאוד אהבנו אותו.
הוא היה שילוב מעניין, הייתה לו חריפות שכלית אדירה ולב יהודי מאוד חם. הוא היה מבכירי המשפטנים במדינת ישראל והוא בא לזה לא רק מתורת המשפט אלא גם מהמשפט היהודי שהוא היה בקיא בו בצורה יוצאת מן הכלל.
לאורך השנים מצאתי בו שותף נפלא לעשייה הציבורית. הוא היה גם שר אוצר וגם שר משפטים. כשר אוצר הוא הוביל רפורמות חשובות, אולי החשובה ביותר שעמלנו עליה יחד עם יעקב פרנקל, שלושתנו, זה לפתוח את שוק המטבע של מדינת ישראל ולהסיר את הפיקוח על מטבע החוץ. בלי זה אי אפשר לתאר את המהפכה הגדולה שהתרחשה במשק הישראלי. ליעקב נאמן הייתה תרומה אדירה לשינוי הזה.
אני גם רוצה לומר שצריך להבין איזה אדם הוא היה. היו לו עמדות לאומיות מאוד מאוד איתנות, מאוד מוצקות, אבל עם זה הוא היה תמיד פתוח להידברות ולהשגת פשרות. הדבר הזה בא לידי ביטוי בוועדה הראשונה שהטלתי עליו כראש ממשלה, ועדת נאמן, שהייתה צריכה לטפל בנושא המורכב והרגיש של הגיור והוא פתר את זה כדרכו בחכמת השכל ובחכמת הלב שהייתה לו.
בנוסף לכל מעלותיו הוא היה איש ספר, שנטוע עמוק במורשת שלנו. הוא היה יושב בישיבות ממשלה וקורא. לפעמים קוראים חומרים, שרים קוראים כל מיני דברים, אבל תמיד שהייתי מגיע ליענקל'ה הוא היה קורא או תנ"ך או תלמוד. והייתי שואל אותו: תגיד איך אתה מספיק לעקוב? הוא תמיד ידע מה מתרחש. הוא אמר לי: אני מחלק את הקשב שלי בין הרגע לבין הנצח. כך הוא היה אומר. אני חושב שהוא שאב השראה מהמקורות שלנו ואנחנו שאבנו השראה גדולה ממנו ואני בטוח שכולכם מצטרפים אליי בשליחת תנחומים לרעייתו הדסה, לילדיו ולנכדיו.

 

אני מברך על החלטת ועדת האתיקה בעניינו של ח"כ גאטס אך לטעמי לא די בכך. אני חושב שלא ייתכן שמי שמסייע כל הזמן ותומך בתנועות טרור, ימשיך לקבל משכורת מכנסת ישראל. לצערי האבסורד הזה מתאפשר בזכות יאיר לפיד, בוז'י הרצוג וציפי לבני, כי הם לא נותנים לנו את מקצת הקולות שהיו מאפשרים לנו להדיח את גאטס מהכנסת.
אני כבר אמרתי שאני מצר על כך אבל לא מופתע. יאיר לפיד עומד בראש מפלגת שמאל, היא מנסה להתחזות אבל היא מפלגת שמאל שיכולה כעת לזקוף לזכותה את העובדה שבאסל גאטס מקבל משכורת חודשית על חשבון הציבור.

 

דוד, יש עוד דברים שמדברים עליהם? כל כלי התקשורת האלה כאן באים לעקוב אחר סדר היום של סיעת הליכוד? טוב, אנחנו הרי שמים לב לכל הפרסומים בתקשורת, אנחנו רואים ושומעים את הרוח החגיגית והרוח המנשבת באולפני הטלוויזיה ובמסדרונות האופוזיציה. אני רוצה להגיד להם: חכו עם החגיגות. אל תמהרו. אמרתי לכם ואני חוזר ואומר: לא יהיה כלום כי אין כלום. אתם תמשיכו להפריח בלונים עם אוויר חם ואנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל.

 

 

צילום: עדי ברוך