דברי רה"מ נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 27.2.17

אני חוזר עכשיו מביקור חשוב באוסטרליה ובסינגפור, זאת לאחר ביקור היסטורי בוושינגטון. בכל מקום אני פגשתי אהדה גדולה מאוד למדינת ישראל. אני אומר אהדה לעיתים קרובות הערצה. פגשתי זאת אצל מנהיגים ופגשתי זאת אצל אזרחים ברחוב. אזרחים עומדים ומריעים - מריעים למדינת ישראל ופגשתי זאת כמובן במפגשים מאוד מרגשים עם הקהילות היהודיות. הביקורים הללו מאוד מחזקים את מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל, הם מחזקים את הביטחון שלנו, הם מחזקים את הכלכלה שלנו.

 

בחודש הבא אני אצא בהזמנת נשיא סין לביקור בסין, לציון 25 שנים לכינון היחסים בין שתי המדינות. ראש ממשלת הודו, מודי, יבוא לביקור בישראל ראשון של ראש ממשלה מהודו, בהמשך השנה ובימים הקרובים אני אפגוש גם את הנשיא פוטין במוסקבה.

 

הדברים הללו משקפים שינוי קוטבי במעמדה הבינלאומי של ישראל. ישראל היא כוח עולמי עולה, היא בקשר איתן עם כל המעצמות הגדולות בעולם. מדינת ישראל היא מדינה מחוזרת. אני אומר את זה כבר הרבה זמן וראוי להדגיש את זה והאירועים הללו משקפים זאת בצורה כל כך ברורה. מדינת ישראל היא מדינה שרבים רוצים לכרות איתה בריתות והסכמים.

 

כל זה קורה לא מפני שאנחנו מוותרים או מתקפלים או מתחנפים, ההיפך הוא הנכון. זה קורה כי אנחנו עומדים איתן על הזכויות של עם ישראל ועל האינטרסים של מדינת ישראל וזה קורה כי בשנים האחרונות, תחת המדיניות שאנחנו מובילים, הפכנו את מדינת ישראל למדינה חזקה מאוד ואת הבריתות וההסכמים עושים עם החזק - לא עם החלש. לכן מדינת ישראל תחת הנהגתנו, היא מדינה חזקה צבאית, טכנולוגית, כלכלית - ובגלל זה אנחנו מתחזקים גם מדינית.

 

האחריות הראשונה שלי כראש ממשלה היא כמובן לדאוג לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. כך עשינו במבצע צוק איתן. היכינו את החמאס את המכה הקשה ביותר שהוא ספג בתולדותיו. חיסלנו כאלף מחבלים של החמאס, את בכירי מפקדיו, הפלנו את מגדלי הטרור. פעלנו בעוצמה, באחריות ובתיאום מלא בין הדרג המדיני והצבאי. אף קבינט בתולדות המדינה לא עודכן יותר וכשנכנסים לקבינט צריך להשאיר בחוץ את הטלפון הסלולרי את הפוליטיקה הקטנה ואינטרסים אישיים.

 

בניגוד לדו"ח המבקר אני מגבה את ראשי צה"ל, השב"כ ומערכת הביטחון - ששמרו ושומרים על אזרחי מדינת ישראל. הלוחמים והמפקדים שלנו נלחמו בחירוף נפש - ועם ישראל גאה בהם. הלקחים החשובים באמת לא נמצאים בדו"ח המבקר ואנחנו מיישמים אותם בלי הכרזות ובלי הצהרות לתקשורת. אנחנו מיישמים אותם ביסודיות, בהתמדה ובשקט ועיקרון נוסף שאנחנו מיישמים תחת הנחייתי: איננו מוכנים לקבל שום טפטופים. אנחנו מגיבים על כל ירי לשטחנו. כך עשינו היום וכך נעשה גם בהמשך.

 

תודה רבה לכם.