דברי רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ בפתח פגישתם במלון 'המלך דוד' בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

אדוני הנשיא, לעונג הוא לראותך שוב.

אני יודע שביקרת בכותל המערבי, נגעת באבני קיומנו. אתה הנשיא האמריקני המכהן הראשון שעושה זאת, ואני חייב לבטא את הערכתנו לא רק על כך, אלא גם על ידידותך כלפי מדינת ישראל, ההבנה שלך את הסיפור שלנו, המאבק שלנו, השאיפה שלנו לשלום.

על כל הדברים הללו אני מבקש לשוחח איתך, לרבות איראן, לרבות סוריה, לרבות הפלסטינים, לרבות שיתוף הפעולה המופלא בין שתי מדינותינו וכל דבר אחר עליו תרצה לשוחח.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ:

זה כבוד להיות כאן. היה מדהים להיות בכותל המערבי, לבלות כאן. האנשים שלך כל כך אדיבים.

כפי שאתה יודע, אני תומך גדול של ישראל מזה זמן רב, וגם תומך גדול שלך. זה מקום מדהים עם אנשים מדהימים.

יש לי ידידים רבים שבאים מישראל, ידידיי הגדולים מגיעים מישראל, ואני חש כבוד גדול להיות כאן.

בדיוק סיפרו לי שאני הנשיא המכהן הראשון שמבקר בכותל המערבי, וזה כבוד גדול. בדיוק אמרו לי את זה. זה כבוד גדול עבורי. תודה רבה.

בעוד רגעים ספורים נקיים פגישה ובכוונתנו לעבוד על כמה דברים. בדיוק חזרתי מסעודיה. היו לנו יומיים מדהימים, והתחושות שם כלפי ישראל הן חיוביות מאוד. נעשתה התקדמות גדולה. אני חושב שחלק גדול מההתקדמות הזאת היא תוצאה מהתוקפנות האיראנית. זה מחבר אנשים יחד בצורה מאוד חיובית. אם מסתכלים על המלך סלמן בסעודיה ואחרים שהייתי איתם, איחוד האמירויות, בחריין, כוויית ורבים אחרים, זה היה מאוד היסטורי מה שהתחולל ביומיים האחרונים. אבל יכולתי לראות נתיב עמוק הרבה יותר שנסלל לידידות עם ישראל ואני חושב שחלק גדול מזה הוא תוצאה של מה שקורה באיראן. נעשתה התקדמות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

אני חושב שהעובדה שאתה נוקט עמדה מאוד חזקה בנושא איראן, עמדה שונה, לא רק מסייעת לביטחון אלא גם מסייעת לקידום האפשרות לפיוס בין ישראל והעולם הערבי, מה שיסייע לפיוס בין ישראל לפלסטינים.

כמובן שלא הייתי רוצה לדון בכל מול המצלמות, אבל אני מצפה לדיונים בינינו, הטומנים בחובם אפשרויות רבות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ:

איראן צריכה להיות אסירת תודה כלפי ארה"ב, כיוון שהיא הגיעה לעסקה מצוינת מבחינתה עם הממשל הקודם, עסקה שהיא בלתי נתפסת מכל זווית אפשרית. יש אנשים שאינם מבינים איך ייתכן שחשבו אפילו על עסקה כזאת. ובמקום להיות אסירי תודה ולהגיד תודה, כי הם היו בצרות רציניות, אני חושב שהם היו קורסים לגמרי בתוך שישה חודשים, הענקנו להם חבל הצלה, ולא רק שהענקנו להם חבל הצלה, נתנו להם עושר ושגשוג וגם הענקנו להם את האפשרות להמשיך בטרור ובדברים שהם עושים. לא משנה לאן נפנה, נראה את טביעות אצבעותיה של איראן במזרח התיכון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

בכל מקום.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ:

להיכן שנלך, בין אם זה בסוריה, שם נאלצנו לשגר 59 טילים לפני כמה שבועות, בין אם זה תימן או עיראק, היכן שלא נהיה, אנו רואים את הנוכחות האיראנית, בין אם זה בחיילים, בין אם זה בכסף או בנשק. ובמקום לומר תודה לארה"ב, הם עכשיו חשים מחוזקים. אולי הם חושבים שהעסקה הייתה כל כך טובה שאפשר לעשות אותה שוב ושוב. הם לא יכולים. תאמין לי.

זה היה דבר נורא שארה"ב חתמה על העסקה הזאת, ותאמין לי, לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. את זה אני יכול לומר לך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

תודה, אדוני הנשיא.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתשובה לשאלת כלי תקשורת אמריקאי:

מעולם לא הזכרתי את המילה או את השם ישראל. מעולם לא הזכרתי את זה במהלך השיחה. כולם אומרים שכן. שוב אתם מספרים סיפור לא נכון. מעולם לא הזכרתי את המילה ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

שיתוף הפעולה המודיעיני הוא מצוין והוא מעולם לא היה טוב יותר.

צילום: עדי ברוך