דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג בבאר יעקב

אני שמח מאוד להיות פה היום עם ידידיי, עם שר האוצר משה כחלון, שעובד לילות כימים כדי לפתור את בעיית הדיור ואתם מתחילים לראות את התוצאות בעין, אף על פי שהן מתרחבות בכל מדינת ישראל. ועוזר במשימה הזאת חברנו יואב גלנט, שר השיכון, ועדיאל שמרון, ואדוני הרב, בסיעתא דשמיא כמובן, אני אומר את זה כאן לחברי המועצה ולתושבים, ובמיוחד אני אומר את זה לך, ידידי נסים, אתה לא בולדוזר, אתה D9 משופר.

אני רוצה לומר כמה דברים על באר יעקב, אבל אני חייב להגיד דברים ששמעתי ב-24 השעות האחרונות. ביממה האחרונה שמעתי כל מיני הסברים שגויים ביחס לנושא החשמל בעזה. צריך להבין, נושא החשמל בעזה הוא נושא לוויכוח בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס. החמאס דורש שהרשות הפלסטינית תממן את החשמל, והרשות הפלסטינית מסרבת לשלם. זהו נושא לוויכוח פלסטיני פנימי. בכל מקרה, אני מבקש להבהיר: לישראל אין שום עניין בהסלמה, וכל פרשנות אחרת היא שגויה.

אבל יש לנו עניין בשני דברים: אחד, בביטחון, יש לנו מדיניות ביטחונית מאוד ברורה, מאוד איתנה, היא לא משתנה, ואני לא ארחיב בה; ודבר שני, יש לנו מדיניות להפריח את הארץ. איך אתה אומר, שר האוצר? פה בבאר-יעקב אנחנו לא מכפילים פי שניים, אנחנו מכפילים פי שישה. אני זוכר את באר יעקב כשהיו בה 5,000… לא בתים, 5,000 תושבים. אני הכרתי את רובם, באופן אישי, ועוד מעט אנחנו נעבור את ה-100,000. יש כאן שינוי עצום, השינוי הזה נובע גם מהנהגה מקומית איתנה. הזכירו את קודמיך אבל אני יכול להגיד, ב- 13 השנים האחרונות, איך אומרים? "D9 גוזלן", שכל הזמן, כל הזמן דוחף וחותר ועושה.

ויש גם שלוש החלטות שאני רוצה לציין אותן בפניכם. ההחלטה הראשונה היא לבטל החלטה. אנחנו ביטלנו בשנת 2009, מיד כשנכנסנו, החלטה שמנעה תכנון ובנייה במרכז, ואנחנו פתחנו כאן את המרחב הזה, שיש בו ביקושים גדולים, לתושבי מדינת ישראל, והדבר הזה כמובן הוא החלטה מרכזית שבלעדיה לא היינו יכולים להתכנס כאן היום.

החלטה שנייה זה הסכמי גג. שר האוצר מוביל את זה, הסכמי גג שמאפשרים פיתוח משולב. אתם יודעים שייבנו כאן בתים, אבל צריך מתנ"סים וצריך כאן מרכזי קניה, וצריך כאן שירותים רפואיים, וצריך כאן דברים אחרים, ובעצם אנחנו מתחייבים שהדברים הללו, הכסף הזה יועמד במקביל לבנייה. הסכמי גג - החלטה שנייה.

ויש החלטה שלישית, שהיא משפיעה ישירות על באר יעקב, הזכרת את זה נסים, וזאת ההחלטה שעמדתי עליה בכל כוחי, וזה להעביר את מחנות צה"ל דרומה. זה טוב לנגב, וזה טוב לבאר יעקב, וזה טוב למרכז. שלוש ההחלטות האלה משנות את פני המדינה, אני מאמין שהן גם יתרמו תרומה ממשית, הן כבר תורמות, לשינוי פני מצב הדיור במדינה.

יש לנו כל כך הרבה הצלחות. מדינת ישראל משגשגת, היא פורחת, בכל האזור הבלתי יציב הזה, זה מקום שקט חזק ויציב, עם כלכלה משגשגת. המטרה שלנו עכשיו שיהיה כאן טוב, ואפילו די זול לחיות כאן. בעזרת השם, בעזרתכם.

תודה רבה לכם, ביום חגה של באר יעקב, שאו ברכה, והרבה הרבה הצלחה. תודה רבה.

 

צילום: עדי ברוך