דברי רה"מ ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד 10.7.17

היה לנו שבוע מוצלח מאוד. בשבוע שעבר ערך כאן ביקור היסטורי ידידי נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו. אני חושב שכולכם יכולים להתרשם מהעוצמה הזאת של הידידות הזאת, מהחום שלה. אני רוצה שתדעו שרק במפגש שהיה לנו עם המנכ״לים ההודו, עם החברות ההודיות הגדולות, נחתמו שם הסכמים במיליארדי שקלים. רק במפגש הזה. היה לנו שבוע מוצלח מאוד. בשבוע שעבר ערך כאן ביקור היסטורי ידידי נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו. אני חושב שכולכם יכולים להתרשם מהעוצמה הזאת של הידידות הזאת, מהחום שלה. אני רוצה שתדעו שרק במפגש שהיה לנו עם המנכ״לים ההודו, עם החברות ההודיות הגדולות, נחתמו שם הסכמים במיליארדי שקלים. רק במפגש הזה. 

 

היום מבקר כאן ידיד אחר שלי, נשיא רואנדה פול קאגמה, איש שעשה רבות קודם כל כדי להציל את עמו מטבח נוראי ועכשיו מקדם את רואנדה בסיוע שלנו. פול קאגמה היה אחד האנשים שעזרו לי יותר מכל בארגון שני המסעות שערכתי באפריקה, שהיחס שלה אלינו משתנה במהירות. יהיה גם מסע שלישי באוקטובר. בשבוע הבא אני אבוא לפריז בהזמנתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שנינו גם נשתתף בטקס לציון 75 שנים לגירושם של יהודי פריז. איזו כברת דרך עברנו מאז. אני חושב שהדברים באים לידי ביטוי בכל המגעים הללו.

 

מפריז אני אצא לבודפשט לפסגה של 4 מדינות וישגרד - הונגריה, פולין, צ׳כיה וסלובקיה. הם מרכיב מאוד חשוב באיחוד האירופי שמגלה תמיכה, ואנחנו נדאג שהתמיכה הזאת גם תגדל, תמיכה גדולה מאוד למדינת ישראל. 

 

ישראל פורצת למרחב, אם אני אדייק היא פורצת להרבה מאוד מרחבים. בכל מקום מקבלים אותנו בכבוד, בהערכה, אני אומר לכם - בהערצה. מעריצים את מדינת ישראל על הטכנולוגיה, על הסייבר, ההייטק, המודיעין, העמידה הנחושה שלנו נגד הטרור. יש כאן התעניינות רבה בכל התעשיות, המנהיגים הללו לא שמעו על תעשיית הדכדוך. הם מתעניינים בהתפלה, בחקלאות, באנרגיה, בכל דבר תחת השמש והשימוש באנרגיית השמש וזה בהחלט מרנין ומעצים מאוד את מעמדה של ישראל בין העמים וגם נותן לנו יתרונות לביטחון הלאומי שלנו.

 

בכל מקום שאני מבקר אני מקפיד על שני דברים. האחד, אני נפגש עם הקהילה היהודית במידה שזו קיימת ובכל מקום היא קיימת. לא פגשתי מקום שאין קהילה יהודית. והדבר השני הוא, אני מדגיש את מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הדבר הזה הוא מרכזי, הוא בעצם הוויית קיומנו. ולכן אתמול, בישיבה של ראשי מפלגות הקואליציה, קיבלנו החלטה להקים ועדה מיוחדת בראשות ח״כ אמיר אוחנה, שתאחד את ועדת הכנסת ואת ועדת החוקה כדי להעביר עוד במושב הזה את החוק בקריאה הראשונה. נעשה מאמץ גדול להעביר עוד במושב הזה את החוק בקריאה ראשונה, זה זמן קצר אבל המאמץ ייעשה. אני מבקש מכל אחד לתרום בדרכו ובדרכה.

 

מחר נחתום במשרד החוץ על ההסכם הסופי של הסכם הפנסיות עם רוסיה. אני דיברתי על כך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פעמים רבות. הוא הבטיח להשלים את זה והדבר הזה יושלם מחר בעזרתם של השרים זאב אלקין וחיים כץ - אני רוצה להודות להם על התמיכה. הדבר הזה יתן פנסיה לאלפי אלפי ישראלים על השנים שעבדו ברוסיה. כמובן שזה סוגר מעגל מאוד חשוב. 
כל אלה הם חדשות טובות ואני חושב שאנחנו בדרך הנכונה.