ביקור היסטורי של ראש הממשלה נתניהו באמריקה הלטינית

רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו המריאו לביקור היסטורי בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה, לארגנטינה, קולומביה ומקסיקו לחיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל.

 

טרם נסיעתו אמר רה"מ נתניהו את הדברים הבאים בפתח ישיבת הממשלה:

 

"אני יוצא היום לביקור היסטורי באמריקה הלטינית. זו הפעם הראשונה מאז הקמתה של מדינת ישראל שראש ממשלה מכהן מבקר בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה. אני אבקר בארגנטינה, בקולומביה, במקסיקו ואפגש גם עם נשיא פרגוואי.

 

בארגנטינה ובמקסיקו יצטרפו אליי משלחות של חברות ישראליות כדי לפתח את יחסי הגומלין הכלכליים בין המדינות. אנחנו עושים כאן בעצם את מה שאנחנו עושים באסיה, באפריקה,  באוסטרליה, במזרח אירופה, במזרח הים התיכון ולמעשה בכל חלקי העולם. זה ביקור שיחזק את הקשרים הכלכליים, הביטחוניים והטכנולוגיים שלנו באמריקה הלטינית, והוא יהווה המשך חיזוק של המעמד הבינלאומי של ישראל – תהליך שאנחנו מובילים אותו בשיטתיות ובהצלחה.

 

מקסיקו עברה כידוע לכם בסוף השבוע רעידת אדמה קשה. ישראל שולחת תנחומים למשפחות ההרוגים. אנחנו מבינים שאלה ימים קשים מאוד למדינה הזאת, לעם המקסיקני. בשיחות שלי עם נשיא מקסיקו נציע עזרה לשיקום ההריסות או כל עזרה אחרת שנוכל לתת. לאחר מכן אצא לארה"ב ואנאם גם בעצרת האו"ם. גם ידידתנו הגדולה ארה"ב עוברת בימים הללו מפגעי טבע קשים וכולנו מייחלים שהיא תעבור את הסופה הקרובה בשלום."

 

====================================================================

 

המסע המדיני התחיל בבואנוס איירס, ארגנטינה בקבלת הפנים חמה.

 

את הביקור המדיני בארגנטינה פתחו רה"מ נתניהו ורעייתו בטקסי זיכרון במקומות בהם התרחשו שני הפיגועים הקשים בשנות ה-90: הפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה והפיגוע בבית אמי״א - בניין הקהילה היהודית.

 

רה"מ נתניהו: "איראן עמדה מאחורי הפיגועים הקשים הללו בבואנוס איירס, ואיראן ממשיכה לשלוח זרועות טרור לכל העולם. פיגועים קשים אלו לימדו אותנו שאסור לנו בשום אופן להירתע במאבק המתמשך בטרור. אנחנו נחושים להילחם בו.לעולם לא נשכח את הנרצחים ותמיד נמשיך להילחם בטרור. יהי זכר הנרצחים ברוך ונצור בליבנו תמיד.

 

איראן יזמה ותכננה את הפיגועים הנוראיים בשגרירות ישראל ובבניין הקהילה היהודית בארגנטינה. הגיע הזמן להטיל עליה את האחריות המלאה לכך באופן פומבי וסופי. נפעל בנחישות כדי להגן על עצמנו מפני התוקפנות והטרור של איראן ונגד הטרור בכלל."

 

=====================================================================

 

רה"מ נתניהו ורעייתו נפגשו עם הקהילה היהודית בבואנוס איירס, מסרו לחבריה דרישת שלום חמה מישראל והודו להם על קבלת הפנים החמה.

 

====================================================================

 

רה"מ נתניהו קיים פגישה מוצלחת עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי במסגרתה נחתמו הסכמים משותפים בין המדינות. 

 

רה"מ נתניהו: "אנחנו פותחים עידן חדש ביחסים בין ישראל לארגנטינה!

 

כבוד גדול עבורי להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון לבקר באמריקה הלטינית. זהו רגע היסטורי עבורנו. אנחנו מתחילים כאן שחר של עידן חדש, ולא בכדי שאנחנו מתחילים אותו כאן בארגנטינה איתך, ידידי הנשיא מאקרי״.

 

====================================================================

 

רה"מ נתניהו נפגש עם נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס שהגיע לפגוש אותו בבואנוס איירס. 

 

רה"מ נתניהו: "יחד נקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל לפרגוואי בתחומים רבים."

 

====================================================================

 

לאחר הביקור ההיסטורי בארגנטינה המשיך רה"מ נתניהו לביקור ראשון בקולומביה שם נפגש עם נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, לחיזוק היחסים בין המדינות.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו התקבלו בארמון הנשיאות בבוגוטה, קולומביה, על ידי נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס.

במקום נערך משמר כבוד והמנוני המדינות נוגנו.

 

ראש הממשלה ונשיא קולומביה נפגשו תחילה בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות שרי החוץ, ההגנה והחקלאות. בפגישה דנו בהעמקת שיתופי הפעולה בתחומי טכנולוגיות חקלאות ומים, חדשנות, הגנת סייבר ותחומים נוספים.

 

רה"מ נתניהו: ״בעבר שיתפנו פעולה בביטחון ואנו מוכנים לשתף פעולה גם בעתיד. אם נצליח להבטיח את ביטחונם של אזרחינו ונספק את יתרונות הטכנולוגיה והחדשנות לכלכלות שלנו, נעניק עתיד של תקווה ותכלית הן לקולומביה והן לישראל״.

 

====================================================================

 

במהלך המסע המדיני לדרום אמריקה, רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, נפגשה עם רעייתו של נשיא ארגנטינה, הגברת ג׳וליאנה אוואדה, ועם רעייתו של סגן נשיא קולומביה, הגברת Claudia de Naranjo.

 

רעיית נשיא ארגנטינה ורעיית ראש הממשלה נפגשו לשיחה בארבע עיניים, בה הן שוחחו על היחסים המתהדקים בין המדינות ועל משפחותיהם.

רעיית ראש הממשלה ביקרה בנוסף גם בסניף הדואר הלאומי בארגנטינה כאורחת של שר התקשורת הארגנטינאי, שהציג בפניה את המקום.

 

רעיית סגן נשיא קולומביה ערכה לרעיית ראש הממשלה סיור בארמון הנשיאותי בבוגוטה ונפגשה איתה לשיחה אישית בה רעיית ראש הממשלה סיפרה לה על עם ישראל וארץ ישראל, ועל השינוי הגדול במעמדה הבינלאומי של ישראל בשנים האחרונות.

 

=====================================================================

 

לאחר מכן הגיעו רה"מ נתניהו ורעייתו למקסיקו.

 

רה"מ נתניהו: "שלום לכם ממקסיקו. פגשתי הבוקר 16 מבין אנשי העסקים הבכירים במקסיקו ושוחחתי איתם על ההזדמנויות הגלומות בשוק הישראלי, במיוחד השקעות בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות.סקרתי בפניהם את תעשיית הסייבר והרכב המתפתחת בישראל וקראתי להם להשקיע בישראל. את המפגש הבא שלנו - נקיים בישראל!

 

========================================================================

 

רה"מ נתניהו נפגש במקסיקו סיטי עם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו. 

 

רה"מ נתניהו: "ישראל מחזקת את קשריה עם מדינות העולם ופורצת למרחב - גם במקסיקו!.מקסיקו היא מדינה אדירה, אחת הכלכלות הגדולות בעולם. בפגישה עם ידידי נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, חתמנו על שורת הסכמים שיביאו את היחסים בינינו לגבהים חדשים.

 

תודה לך, ידידי, הנשיא פנה נייטו, על ידידותך האישית, על ידידותה של מקסיקו. זהו ציון דרך. זהו הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי במקסיקו. אנו כאן לתקן טעות היסטורית כיוון שמקסיקו היא מדינה אדירה, אחת הכלכלות האדירות בעולם. אנו רוצים להיות קרובים אף יותר למקסיקו, וזה מה שהפגישה הזאת מסמלת״.

 

=======================================================================

 

רה"מ נתניהו ורעייתו נפגשו עם 800 בני הקהילה היהודית הנפלאה של מקסיקו, שריגשו אותם מאוד. רה"מ נתניהו ורעייתו שמחו למסור להם דרישת שלום חמה מכל אזרחי ישראל.

 

=======================================================================

 

רה"מ נתניהו: "הסברתי לאנשים עסקים ממקסיקו ומישראל שישנם מעט מאוד מרכזים בעולם של טכנולוגיה חוצת-תחומים. ישנה מומחיות בתחומים רבים, ישנן מדינות שמצטיינות בתחום אחד או שניים, מדינות אחרות שמצטיינות בתחומים אחרים. ישנם מעט מאוד מקומות שבהם יש את אותה "הפריה חוצת-תחומים". ישראל היא מקום כזה."

 

=======================================================================