דברי רה"מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 15.10.17

אני מבקש לפתוח את ישיבת הממשלה בדברי ברכה לנשיא טראמפ על החלטתו החשובה בעניין איראן.

 

ברור לחלוטין, אם בוחנים את ההסכם הזה, שאם לא ישתנה דבר, לאיראן יהיה ארסנל של נשק גרעיני תוך שנים ספורות. ההסכם לא בולם את זה, הוא מייצר נתיב מובטח ליצירת מערך העשרה שיכול להביא את איראן בהזנקה מהירה לעשרות רבות של פצצות אטום, אפילו מעבר לכך, ולכן ההחלטה היא כל כך חשובה.

 

החלטתו של הנשיא טראמפ יצרה הזדמנות לתקן את הסכם הגרעין וגם לעצור את התוקפנות האיראנית הגוברות באזורנו. אני מאמין שכל ממשלה אחראית, וכל מי שמבקש לקדם שלום וביטחון בעולם, צריך לנצל את ההזדמנות שההחלטה של הנשיא טראמפ יצרה, על מנת לשפר את ההסכם או לבטלו וכמובן לעצור גם את התוקפנות האיראנית. מובן מאליו שצריך לתמוך בהחלטה של הנשיא להטיל סנקציות על משמרות המהפכה. משמרות המהפכה הן זרוע מרכזית של איראן להפצת טרור בעולם וכמובן להפצת תוקפנותה במזרח התיכון.

 

בסוף השבוע אני הנחיתי את משרד החוץ להיערך ליציאתה של ישראל מארגון אונסק"ו. אונסק"ו הפך לבמה להחלטות הזויות, אנטי ישראליות, אנטישמיות למעשה. אנחנו מקווים שהארגון ישנה את דרכו, אבל איננו תולים תקוות בכך, ולכן ההנחיה שלי לעזוב את הארגון עומדת בעינה ונתקדם קדימה לביצוע.השבוע אנחנו נציין מאה שנים למותה הטרגי של שרה אהרונסון, חברת מחתרת ניל"י, ולנפילתה של מחתרת ניל"י - נצח ישראל לא ישקר. למחתרת ניל"י ולמייסדה, אהרון אהרונסון, מקום של כבוד בתקומת ישראל בעת החדשה. אהרונסון היה איש רב פעלים, הוא היה מדען שנודע בעולם ומצא את אם החיטה שהזינה מאז מאות מיליוני בני אדם. הוא בעצם היה זה שחידש את ענף החקלאות המדעית במדינת ישראל, וגם בקליפורניה, כי הזמינו אותו לשם. אהרונסון היה גם מדינאי גדול. הוא וחבריו הקימו את המחתרת שסיפקה מודיעין רב ערך, חיוני, לצבא הבריטי, וסייע רבות לסילוק השלטון העותמאני מארץ ישראל. 

 

לאחר המלחמה הבריטים הגדירו אותו, במסמכים רשמיים שלו, כסוכן החשוב ביותר שהיה לבריטניה במלחמת העולם הראשונה. לאהרונסון אישית גם הייתה השפעה גדולה מאוד, אפילו הייתי אומר מכרעת, על כמה מהאישים הבריטים שאחר כך קידמו ואפילו ניסחו את החלטת בלפור, ולכן ראוי שילדי ישראל ואזרחיה יידעו יותר על פעילותו של אהרון אהרונסון, על פעילותה של משפחתו המופלאה והגיבורה ועל פעולתם החשובה לשחרורה של ארץ ישראל, ולכן החלטתי יחד עם חבריי השרים להביא לממשלה החלטה שתוצג היום, שבשנתיים הקרובות הממשלה תקצה סכום של עשרה מיליון שקלים לשימור מוזיאון ניל"י בבית אהרונוסון בזכרון יעקב, שממנו פעלה המחתרת. 

 

אני מבקש להודות לחבריי, לשר זאב אלקין, שהוא אחראי גם על תחום המורשת, לשרים גלנט שר השיכון, ולשר יריב לוין שר התיירות, שהוסיפו ותרמו מתקציב משרדיהם לפעולה החשובה הזאת. אני חושב שזה ציון דרך חשוב ואני מקווה שבשנים הבאות כל ילדי ישראל יוכלו לספר לי על ניל"י ועל משפחת אהרונסון במקום שאני אספר להם.