דברי רה"מ ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד 30.10.17

האחריות הראשונה של כל ממשלה זה לדאוג לביטחון אזרחיה. אנחנו עושים את זה. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו.

אמרתי לכם כבר פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך לטפל באיום המנהרות. אנחנו מיישמים את זה. היום איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה. אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגיעה בריבונות שיוצאת משטחו על ידי אנשים שכפופים לסמכותו ואנחנו נמשיך להגן על גבולות ישראל.

במקביל אנחנו מפתחים את יחסי החוץ של ישראל. אני בא עכשיו משלוש פגישות עם שלושה מושלים: מושל מדינת ויסקונסין בארה״ב, מושל מדינת אילינוי ומושלת ניו זילנד. מכאן אני הולך לפגוש את חברי, ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, ידיד גדול של מדינת ישראל שבא הנה ויחד עם מושלת ניו זילנד יציינו מחר מאה שנים לשחרורה של באר שבע משלטון הטורקים על ידי פרשים אוסטרלים וניו זילנדים. רגע מאוד מרגש.

כמה ימים לאחר האירוע הזה לפני מאה שנה נחתמה הצהרת בלפור. אני אסע בהמשך השבוע לפגישה בלונדון לאירוע מיוחד לציין את האירוע ההיסטורי הזה ואפגש שם כמובן עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ושר החוץ בוריס ג׳ונסון. אנחנו מחזקים את יחסי החוץ של ישראל והופכים את ישראל לכוח עולמי עולה. ההערכה שיש לישראל, בגלל העוצמה הטכנולוגית שלה, היזמות אצלנו, העוצמה הביטחונית והמודיעינית שלנו, העוצמות הללו משתלבות גם בעוצמה מדינית.

מעבר לכך רציתי לציין שהשבוע יקרה אירוע נוסף והמשמעות שלו לא תהיה ניכרת על יו״ר הקואליציה. יהיה פיצול ערוצים, אני לא יודע איך זה יקרה אבל אני בטוח שכשאני אזפזפ אני אראה אותך בכל הערוצים. זה פשוט גם פלא טכנולוגי. אני מבקש לומר לך, אני יודע שלחברים מעת לעת יש הצעות ויש ביקורת וזה לגיטימי אבל אני חושב שכולנו יודעים שדוד מוביל את הקואליציה ביד רמה, בדרך יוצאת מן הכלל ואנחנו מחזקים אותך ועומדים מאחוריך - תודה לך!

 

צילום: עדי ברוך