דברי רה"מ בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם הגג במגדל העמק

לממשלה יש שתי משימות גדולות: המשימה הראשונה היא להגן על הארץ, המשימה השנייה לבנות את הארץ. אנחנו עושים את שני הדברים גם יחד. להגן על הארץ עם כלל פשוט: מי שמנסה לתקוף אותנו - אנחנו תוקפים אותו. והדבר השני: אנחנו לא נותנים מתנות חינם לאף אחד. אנחנו נחזיר את בנינו הביתה, את כולם ואין מתנות חינם.

תגידו בניית הארץ, אני רוצה להגיד לכם משהו על הארץ, אני מאוד אוהב אותה דרך הרגליים. לפני חמישים שנה - פחות או יותר בזמן הזה – אני הלכתי כאן בשדות. לדעתי זה כבר היה בחורף, היה בוץ, והלכתי בקצה של מגדל העמק - היא הייתה הרבה יותר קטנה אז, היו כמה אלפי אנשים, ולא היו כמעט כבישים או רכבות. היה תוואי לרכבת העמק. ללכת על הכבישים אסור היה, והיו רק כלבים. בסיירת מטכ"ל אתה לא יכול ללכת על הכביש. לא היו הרבה כבישים ללכת עליהם, לא היו רכבות. מותר היה ללכת על תוואי הרכבת הטורקית ומה שנשאר ממנה. ואני אז חלמתי חלום, ואמרתי: מדוע שהמקום היפהפה הזה, הגליל, כמו גם הנגב, אותו חלום שצעדתי שם, מדוע שלא יהיו פה כבישים ורכבות? במדינה הקטנה שלנו - היא לא גדולה - מדוע שלא נבטל את מושג הפריפריה? ולכן אנחנו פועלים לבטל את מושג הפריפריה. אין עיירות פיתוח, כולן מפותחות, ומה שיש פה זו הזנקה לעתיד בהווה - זה מה שיש.

הייתם שומעים חמש דקות מכפר סבא, והיום חמש דקות ממגדל העמק. כביש שש - חמש דקות ממגדל העמק, הרכבת החדשה - חמש דקות ממגדל העמק, שדה תעופה. זו צומת תחבורה לאומית ובין לאומית. אתם תראו את ההזנקה האדירה שהיא תעבור בעקבות זה ובעקבות הבנייה. המאמץ המשותף של שר האוצר, ושל שר השיכון ושלנו, אגב, אני אסיים בזה, זה הזנקה אדירה. אנחנו הולכים להכפיל את אוכלוסיית מגדל העמק בכמה שנים. יש לה את מרכיבי ההצלחה: אזורי התעשייה, האנשים, הבנייה, המתקנים, מוסדות הציבור. הסכם הגג נותן את כל זה, הוא יוצר שילוביות של פיתוח של הבנייה ושל הפיתוח של השירותים וגם בפיתוח של התעסוקה והתרבות והחינוך - הכל מתקדם.

לכן מגדל העמק הולכת להיות בעידן שיראו אותו למרחוק, תהיה פה הצלחה. יש פה כבר הצלחה, תהיה פה הצלחה אדירה. אני חושב שזו מהפכה פנטסטית ומהפכה חברתית ראשונה במעלה. זה תואם את החזון שלי, מאז ומקדם, שתמיד, תמיד נדאג שכל חלקי מדינת ישראל, רוב חלקי אוכלוסיית ישראל ייהנו מסיפור ההצלחה הגדול הזה שנקרא "מדינת ישראל".

שלשום פתחתי את הבורסה בלונדון, אחת הבורסות העשירות בעולם. איזו הערצה יש שם למדינת ישראל. הם אומרים: 'אתם הדוגמה והמופת של ההצלחה. אתם הופכים את מדינת ישראל לכוח בכלכלה העולמית וכוח בעולם'. אני רוצה שהעולם יבוא, והוא כנראה בא, אל מגדל העמק ויראה את ההצלחה, ואז אני אזכר בבוץ ואני אגיד יצאנו, לא רק שיצאנו מהבוץ - אנחנו בונים מגדלים, אנחנו בונים את המגדל.

וכאן הסתכלתי על התמונות של המוסיקאים המופלאים הללו, ואני יכול להגיד: לא רק שאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק - את המנגינה הזו אנחנו הולכים להגביר בעשרות מונים.

ברכות מירושלים למגדל העמק.

צילום: עדי ברוך