דברי רה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 3.12.17

בשם שרי הממשלה, אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל, רון יצחק קוקיא ז"ל.

כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה. אין לי ספק שהשב"כ יצליח במשימה הזאת ואנחנו נמצה איתו את הדין.

אנחנו נשמע היום סקירה בממשלה ממנכ"ל משרד החוץ ומאנשי משרד החוץ, שעושים עבודה מצוינת.

משרד החוץ מנוגח כל הזמן שלא בצדק. מדיניות החוץ של ישראל גם היא מנוגחת שלא בצדק, כשיש לה הישגים גדולים מאוד.

משרד החוץ ערך סקר מקיף ב-54 מדינות, באזרחי המדינות אני מדגיש, הממצא העיקרי הוא זה - ב-47 מתוך 54 מדינות, רוב הציבור, האזרחים שם, סבור שמדינתם תרוויח מקשר עם ישראל. זהו מהפך ענק. מה שמעניין כאן הוא שגם מחצית מן הציבור במדינות שנסקרו במזרח התיכון, מעריך את הנכסים והעוצמות של ישראל וסבור שיש למדינה שלהם מה להרוויח מהקשר עם ישראל.

כשאני אומר פעם אחר פעם שישראל היא כוח עולמי עולה – אני יודע על מה אני מדבר. ישראל של היום היא מדינה מחוזרת, צריך היה להיות ב-12 שעות שהייתי באפריקה, או באמריקה הלטינית בסיור שערכתי שם, או בביקורים באסיה ובכל מקום אחר, כדי לראות את זה. ישראל היא מדינה מחוזרת, מדינה מפותחת, מדינה חזקה שגם אזרחי מדינות שאין לנו יחסים רשמיים איתן, מבינים שיש תועלת ביחסים עם ישראל ועל כן אנחנו הולכים מחיל אל חיל ומפתחים עוד ועוד קשרים.

הפריחה הדיפלומטית הגדולה שיש למדינת ישראל מתבססת בין השאר על כלכלה דינמית, יזמות, פתיחת עסקים, פיתוח טכנולוגיות. זה בשורש העוצמות שלנו.

בשורש הפיתוח הכלכלי נמצאים העסקים הקטנים. העסקים הקטנים עוברים גיהינום בירוקרטי. אני והשרים עמלים קשה בישיבת השרים לרגולציה ובפורומים אחרים כדי להוריד את הנטל הבירוקרטי מעסקים קטנים.

הממשלה תאשר היום רפורמה מקיפה בחוק רישוי עסקים שהמיקוד שלה הוא הקלות לעסקים קטנים ובינוניים, אלה עמוד התווך של הכלכלה שלנו. המהלך יפחית את הנטל הרגולטורי והבירוקרטי על עסקים אלה, הוא יקל על הקמת עסקים חדשים.

אני רוצה להביע את הערכתי לשר הפנים אריה דרעי שמוביל את המהלך הזה ואני גם מאמין שעם כל הקשיים כל שרי הממשלה יתאחדו כדי לעזור להעביר את הרפורמה החשובה הזאת. אנחנו בעידן שיש הקלות לעסקים.

ארה"ב קיבלה החלטה אמש שמורידה מיסים. גם שם נלחמים בבירוקרטיה, אנחנו בעולם גלובלי. אסור שאנחנו נפגר בהקלות שאנחנו נותנים לסקטור העסקי שלנו, גם במיסים וגם ברגולציה ובבירוקרטיה מצומצמת.

אני רוצה לציין בפניכם, שבמאבק נגד הבירוקרטיה ועודף הרגולציה, אנחנו מקיימים ישיבת שרים שנפגשת אחת לכמה חודשים בראשותי, ואנחנו לוקחים את הגרזן, את המצ'טה וחוצבים שבילים בג'ונגל. יש תוצאה מבורכת. אנחנו רואים בשנתיים שישראל במדד התחרותיות הבינלאומי ירדה, במובן החיובי, ממקום 27 בעולם למקום 16. אני אומר לכם את זה, ואנחנו כל הזמן אומרים, אבל אין מה שנקרא "Silver Bullet", אין לך מהלך אחד שנותן לך באמת דחיפה אדירה.

הנה מהלך אחד, זהו מהלך גדול מאוד ואני יודע שיהיו בו קשיים, אבל אני רוצה להביע, אריה, שוב את הערכתי הרבה לזה שאתה מוביל כאן יחד איתנו, יחד עם אלי גרונר ויחד איתי, מהלך חשוב מאוד שיכול להכניס אותנו בהמשך לעשירייה הפותחת. זה לא קל, אבל אנחנו יכולים להגיע לשם וזה יעזור לנו.