דברי רה"מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בנושא התקציב 11.1.18

לאחר התייעצויות איתי ועם השרים, שר האוצר מביא היום את הצעת התקציב ואת חוק ההסדרים לממשלה. זהו תקציב טוב, מצוין, זהו חוק הסדרים טוב, מצוין. הוא רזה, הוא שרירי, והוא לא מעמיס יותר מדי, הוא מכוון למדיניות שלנו, שני הדברים גם יחד. הממשלה תדון ותאשר את התקציב ואת חוק ההסדרים, אחר כך נמשיך את הדיונים בין קריאה ראשונה לקריאה שנייה ושלישית.

התקציב כולל בשורות חשובות להבטחת הצמיחה הכלכלית, להורדת יוקר המחיה, להורדת הרגולציה, זה גם בחוק ההסדרים ושיפור השירותים שניתנים לאזרחי ישראל. לצד זה הוא מבטא את המדיניות החברתית שלנו שדואגת לכל קבוצות האוכלוסייה, ביניהן אוכלוסיית הנכים, אוכלוסיית הקשישים ועובדים שמשתכרים בשכר נמוך.

התקציב וחוק ההסדרים מביאים לידי ביטוי את הרצון שלנו להגיע לאיזון הנכון בין מדיניות כלכלית דינמית שמביאה צמיחה, לבין מדיניות שדואגת לצרכים החברתיים וגם לצורכי הביטחון. מדיניות אחת מייצרת את הכסף, מסייעת לסקטור הפרטי לייצר את הכסף, והמדיניות השנייה מחלקת אותו באופן מושכל לצרכים הלאומיים של מדינת ישראל.

חוק ההסדרים יכלול את הרפורמה שלנו ברישוי עסקים, רפורמה בשוק השידורים, הסרת חסמים לייבוא אישי, הקלות בייבוא מהנדסים לתעשיית ההיי-טק, בחינוך הטכנולוגי ועוד.

אנחנו יוצאים לדרך עם הפעימה הראשונה בסך שני מיליארד שקל להעלאת קצבאות הנכים. אנחנו מגדילים את המענקים למס הכנסה שלילי, אנחנו מוסיפים גמלאות לקשישים סיעודיים, ואנחנו ממשיכים לסייע למשפחות צעירות בסבסוד צהרונים ובנקודות זיכוי ממס.

זו המדיניות העקבית שלנו לאורך השנים - להניח את התשתית שתיתן לפירמות להבטיח את היכולת להצמיח את הכלכלה, ובזכות כך לממן את צרכי המדינה, וכך אנחנו בעצם ממשיכים את תנועת המנוע שנותנת לנו את היכולת להעלות את צרכי הביטחון והחברה.

ככל שנמשיך לדאוג לצמיחת הכלכלה כך יהיו לנו יותר הכנסות שנוכל להקדיש לצרכים אלה. אני חייב להגיד שישראל באופן עקבי משיגה את היעדים האלה, כמו גם הפחתת חוב-תוצר, שזה המספר הראשון שכולם מסתכלים עליו. אנחנו יורדים השנה, ונחצה את ה-60% בעזרת השם.

הדבר העיקרי: אין מדיניות חברתית בלי מדיניות כלכלית, אין מדיניות ביטחונית בלי מדיניות כלכלית. בלי מדיניות כלכלית לא ניתן לענות על צרכי החברה והביטחון. הממשלה הזאת באה לעבוד, והיא תמשיך לעבוד היטב ביחד עד סוף הקדנציה שלה – בנובמבר 2019.

אני רוצה לברך את ידידי שר האוצר משה כחלון, שעמל על הצעת התקציב ועל חוק ההסדרים, הצוות שלו והצוות שלי שעשו יחד עבודה מצוינת. ברור שעוד יהיו לנו כמה דברים לגהץ - אבל בסוף ייצא תקציב וייצא חוק ההסדרים.

תמונת ארכיון