דברי רה"מ בנימין נתניהו בטקס חתימת הסכם גג בנתיבות

באנו הנה מסיור של הקבינט בפיקוד הצפון. אנחנו כולנו חייבים להצדיע לצה"ל, הוא שומר על המדינה שלנו, הוא שומר על הגבולות שלנו; ובאותה מידה אנחנו מצדיעים לשירות הביטחון הכללי, לימ"מ ולצה"ל שתפסו את המרצח הזה ונתפוס גם את האחרים.
 
יש לנו נחישות בלתי רגילה להגן על המדינה שלנו. זה שוני גדול בתולדות העם שלנו, היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, ואנחנו עושים את זה. אבל מה שאנחנו עושים, ומשה (השר כחלון) מה שאתה מוביל עכשיו, זה לא רק לשמור על הארץ שלנו, זה לבנות את הארץ שלנו.
 
אנחנו בונים את מדינת ישראל, אנחנו בונים את ארץ ישראל, אנחנו בונים את הנגב.
 
אנחנו מבטלים את הפריפריה פעמיים - דבר ראשון, שאנחנו מקרבים אותה. פשוט יוצרים אליה עורק תחבורתי. שעה לתל אביב - ברכבת אין פקקים. זה עובד וזה כיף. אתם עושים את זה, וזה דבר נפלא.
 
הדבר השני, זה לבנות. לבנות כאן, אבל זה לא רק לבנות בתים. אנחנו רוצים שפיתוח התשתיות יקודם, וזה הרעיון של הסכם הגג, ומשה (השר כחלון), חתמתם 26 הסכמי גג במדינת ישראל. אנחנו בונים את מדינת ישראל.
 
יש שינוי, אתם רואים מסביב את כל מה שנעשה, התשתיות, התחבורה, הבתים, המתנס"ים והחינוך.
 
אני רוצה להגיד לכם משהו על החינוך. יחיאל מחנך אותי כל הזמן, אני קורא לו "ראש העיר הקודח". כי הוא קודח חור בראש שלי, חור בראש של אחרים. אז מצאתי פתרון אדיר - העברתי אותו לפני שנתיים לשר האוצר משה כחלון ולשר הבינוי והשיכון - נגמרה הבעיה. פתרו את הבעיות. ואיך אמר משה: "שמע, זה קליינט קשה". אתם יודעים למה? כי אכפת לו מנתיבות. הוא מקדיש את חייו לנתיבות. ממש ככה.
 
אז לפי התוכנית הזאת, העיר הזאת הולכת להיות 100 אלף איש תוך עשור. אני אגיד ככה - אני לא בטוח שאני אהיה כאן, אני די בטוח שמשה ויואב יהיו כאן, אבל אני 100% בטוח שיחיאל - אתה תהיה פה. תמשיך להנהיג ולבנות. כל הכבוד לך וכל הכבוד לכם.
 
תודה רבה, יום חג לנתיבות.

צילום: קובי צרפתי