דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הסכם גג בשדרותבנימין נתניהו - האתר הרשמי

הדבר הראשון שקורה כאן מתומצת במלה אחת - ביטחון. ביטחון לשדרות, ביטחון לעוטף עזה, ביטחון לנגב, ביטחון לישראל, ביטחון בעתיד. זה מה שיש פה היום, ביטחון בהווה, זה ברור לכם.

יש לנו כלל פשוט והוא ברור ואנחנו דואגים לתת לו ביטוי תמידי: הקם לפגוע בך - השכם לפגוע בו. אנחנו לא נותנים, כאן בגבול עזה, בטווח נגיעה, שייגעו בנו - אנחנו ניגע בהם. הביטחון בהווה הוא תנאי הכרחי לביטחון העתיד, ומה שיש פה היום זה ביטוי אדיר ורב עוצמה לביטחון שלנו בעתיד.

אני זוכר את הביקור שלי בשדרות ב-1988, אני באתי אליך, ששון, הביתה, וראיתי את שדרות, והאמנתי במקום. ראיתי את התושבים שדבקים במקום, אבל תמיד היה חשש שתהיה יציאה, ואני חשבתי שאפשר אחרת. יש לי שותפים כאן שמאמינים שאפשר אחרת, ואנחנו עושים אחרת.

היום שדרות זה לא עשרת אלפים איש, זה עשרים ושבעה אלף, ובקרוב, בגלל הסכם הגג הזה, ארבעים אלף איש. איזו מהפכה. אתם רואים את הבנייה, אתם רואים את התעשייה, אתם רואים את התרבות, אתם רואים את הפארקים ואתם רואים כל מה שמתבצע כאן - זה ביטחון בהווה וביטחון בעתיד. הארץ משתנית, אנחנו מבטלים את הפריפריה. משה ויואב (השרים משה כחלון ויואב גלנט) יודעים, זה בוער בי - זה לא הדבר היחיד שאני אומר כאן, אומר ושם במגירה, אני מאמין בכך עשרות שנים - אני מאמין בכך שנשים פה כבישים, נשים פה רכבות, נשים פה פיקוח ונשים את העוגנים ותהיה כאן פריחה והתפתחות. כי מגיע לכל אחד שיהיה חלק ונדבך מרכזי במדינת ישראל, לא רק במרכז, כל מקום זה המרכז.

אחד הימים המרגשים ביותר עבורי היה כשחנכו כאן את תחנת הרכבת. אמרתי: 'הנה השינוי'. זה השינוי, שילדים יהיו פה, ושהבנים ירצו להישאר פה ושייצאו מכאן לא רק קרונות נפלאים, אלא גם תקווה נהדרת שמתממשת הלכה למעשה מהחיים של כולנו. בסופו של דבר זה בזכותכם, אתם נאחזתם פה, אתם בניתם את המקום הזה ואתם בונים את העתיד שלנו. אנחנו נמשיך לשמור על הביטחון של כולנו, אבל בסוף-בסוף זה הלב שלכם שעושה את העתיד.

אני רוצה להודות לכם על העשייה הגדולה, על האמונה הגדולה, על האהבה הגדולה, על הביטחון הגדול בעתידה של מדינת ישראל, בעתידה של שדרות. תודה מקרב לב, אני אוהב אתכם מאוד.