רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו בטקס סיום פרויקט מיגון בתי המגורים ביישובי עוטף עזה

רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו השתתפו היום בטקס סיום פרויקט מיגון בתי המגורים ביישובי עוטף עזה.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:

תמיד טוב להיות בשדרות. הלב שלי מתרחב כשאני מבקר ביישובי עוטף עזה. פה רואים בעיניים את המעשה הציוני במיטבו: התיישבות וחלוציות, יַצְרָנוּת וחוסן חברתי, אמונה בצדקת הדרך ועמידה איתנה באתגרי הביטחון. הייתי כאן בימי עֶבְרָה וָזַעַם, בזמנים שבהם אזעקות "צבע אדום" ונפילות טילים שיבשו את חייכם; והיום – שנתיים אחר מבצע "צוק איתן", אני מברך יחד איתכם על השקט שהוא הביא לדרום. הישגי המבצע גדולים וחשובים. אלו הן השנתיים השקטות ביותר בַּגִזְרָה זה שנים ארוכות.

הטקס הזה הוא נקודת-ציון בולטת בתהליך הפיתוח וההעצמה של שדרות ועוטף עזה. הממשלה בראשותי נוקטת פעולות רבות שמזניקות קדימה את האזור. מייד אחר "צוק איתן" אישרנו בממשלה תכנית-חומש בהשקעה אדירה – לפיתוח התיישבותי, כלכלי וחברתי של יישובי העוטף. הִקְצֵינוּ לתכנית סכום עתק – מיליארד ו-300 אלף שקלים; הם מתוספים ל-400 מיליוני השקלים שאותם העברנו לחיזוק היישובים עוד במהלך המבצע. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שמדינת ישראל השקיעה אי-פעם באזור זה, והתוצאות מורגשות בשטח.

הצמיחה פשוט מרשימה. קודם כל, צמיחה דמוגרפית: הביקוש ליחידות-דיור עולה פי כמה וכמה על הַהֶיצָע. כל מגרש פנוי נחטף, ועל כל בית מתמודדים קונים או שוכרים רבים – לעתים שניים-שלושה, לפעמים חמישה ואפילו עשרה. מעל הגגות של שדרות מתנשאים מָנוֹפִים, עֲגוּרָנִים. בשנה שעברה הנחנו אבן-פינה לשכונה חדשה – "שכונת המוסיקה" – ובקרוב ייצא לדרך פרויקט "שכונת הכלניות". בעקבותיה ייבנו שכונות נוספות, שיצעידו את שדרות למחוזות של צמיחה ושגשוג.

אני אומר לך, אלון דוידי: כל הכבוד על תנופת הפיתוח שהבאת איתך לתפקיד ראש העיר! יש בשדרות רוח מיוחדת – חום אנושי, חוסן קהילתי, נחישות והבנה עמוקה שזה ביתנו – ונעמיק בו שורשים. היעד שלנו הוא 30 אלף תושבים בשדרות. בשלב ראשון. אחר כך נחשוב על 40 אלף ו-50 אלף. ולא מדובר רק בשדרות: מגמת הפריחה מורגשת בכל המועצות האזוריות בסביבה. גם הן מתאפיינות בגידול, בצמיחה, בגאוות יחידה. בנים ובנות חוזרים ליישובים בהם גדלו. מצטרפות אליהם משפחות צעירות, שמבקשות להיחלץ מהפקקים וממחירי הדיור במרכז הארץ. כאן יש מרחבים, שלווה, אוויר נקי, קהילתיות חמה ועוטפת.

אנחנו ממשיכים במהפכת התחבורה, שמשנה את פני המדינה והנגב בפרט: כבישים, מסילות רכבת, מחלפים, גשרים, מנהרות. מרחק הנסיעה מהנגב והגליל למרכז הארץ מצטמצם באופן דרמטי. לא עוד פריפריה רחוקה, מוזנחת ומנוכרת; בדיוק להפך – הפריפריות בדרום ובצפון הופכים למרכזים החדשים של ישראל. אנחנו משקיעים בתעשייה: מקימים מרכזי- תעשייה חדשים בשדרות ונתיבות. הם יעסיקו אלפים מתושבי האזור. אנחנו משקיעים בתשתיות, בחקלאות, בחינוך, בקליטת סטודנטים, בתרבות וספורט, באיכות חיים. אבל תנאי מקדים לאיכות חיים, הוא הבטחת עצם החיים. הביטחון קודם לכל.

"צוק איתן" יצר מציאות חדשה ביישובי הדרום. ה"חמאס" בעזה ספג מכה קשה מאוד, חסרת-תקדים. אין לנו יכולת לעצב את הסביבה האסטרטגית שאנו חיים בה, אבל יש לנו אפשרות להשיג הרתעה מול אויבינו – ובמידת הצורך לפגוע משמעותית בתשתיות הטרור. המדיניות שאני מוביל היא להגיב בנחרצות על כל הפרה של הרגיעה, ולהבהיר למי שמולנו שכללי המשחק השתנו: שקט אצלנו שווה שקט בעזה. פגיעה בנו – תביא הרס וחורבן מעברה השני של הגדר. לא נסבול שום איום על יישובינו, על אזרחינו – לא ירי, לא טילים, לא מנהרות.

היום אנו מציינים את סיומו של שלב מרכזי בחיזוק ביטחונם של תושבי עוטף עזה. 10,000 ויותר הדירות שְמוּגְנוּ בַּמֶרְחָב ישפרו את הביטחון האישי, יתרמו לאיכות המגורים ויוסיפו לְרַוְוחָת הדיירים. אני מבקש להודות לידידיי השרים – משה כחלון, אביגדור ליברמן ויואב גלנט – ששותפים להצלחת הפרויקט עם כל אנשי משרדיהם. תודה לידידי נתן שרנסקי, יושב-ראש הסוכנות היהודית, ולקרן "בראשית" – על תרומתם להצלחת התכנית, שכוללת גם שיפוץ מִקְלָטִים ביישובי הדרום. תודה ל"קרן היסוד" בראשות מודי זנדברג, על הסיוע במימון הקמת המועדון הממוגן של ילדי קיבוץ נחל עוז. כולנו זוכרים את הטרגדיה של הילד דניאל טרגרמן ז"ל. בעקבות האסון פנתה רעייתי שרה ל"קרן היסוד", שהושיטה עזרה ברוכה לבניית מועדון הילדים על-שם דניאל.

אני מבקש להדגיש: מיגון הוא צעד מציל חיים, לא תחליף לכוח-מחץ בהתקפה שגם אותו יש לנו. לפני שנתיים חוו זאת מבקשי רעתנו על בשרם. אם השקט יופר נדע מה לעשות וכיצד לפעול, אך משימתנו בראש ובראשונה היא להבטיח חיים רגילים, חיי שקט ושלווה בכל מקום.

אני מודה לכם על האירוח. יחד נמשיך להצעיד קדימה מכל הבחינות את שדרות ואזור עוטף עזה.

 

דברי ראש עיריית שדרות אלון דוידי:

כבר 15 שנה שהעיר שדרות ויישובי העוטף עומדים בגבורה בחוד החנית בהתמודדות של מדינת ישראל אל מול ארגוני הטרור המבקשים לכלותינו. בעזרתך ראש הממשלה ובזכות הנחישות והנחרצות שאתה מגלה במאבק בטרור, אלו הם השנתיים השקטות ביותר שידענו.

אני נרגש לעמוד כאן היום במעמד חגיגי זה, בו אנו מציינים את סיום פרויקט מיגון בתי התושבים והמבנים בשדרות וביישובי העוטף. מיגון אשר חיזק בצורה ניכרת את תחושת הביטחון הכה נחוצה לתושבינו.

בשם עשרות אלפי התושבים, מטף ועד זקן המתגוררים בשדרות וביישובי העוטף, ברצוני להודות בראש ובראשונה לך, אדוני ראש הממשלה. תודה לך על הדאגה הבלתי מתפשרת לביטחון תושבי העיר ויישובי העוטף ולשקט האזורי לו אנו זוכים.

לך שר השיכון, האלוף במילואים, יואב גלנט ולעובדי משרד השיכון הנפלאים, תודה על הדאגה והלווי בפרויקט מורכב זה. תודה לכם על העמידה כתף אל כתף בפיתוח השכונות החדשות בעיר.

ליושב ראש הסוכנות היהודית, מר נתן שרנסקי, תודה על הלווי הצמוד ושיתוף הפעולה הנפלא בפרויקטים כה רבים ברחבי העיר.

אחרונים חביבים, תודה לחברת עמיגור ולידידי המנכ"ל, מר יובל פרקל על הוצאת פרויקט זה לפעול על הצד הטוב ביותר ובמקצועיות ללא פשרות.

לפני מספר ימים ציינו שנתיים למצבע צוק איתן. לכל המבקש לראות כיצד נראית תמונת הניצחון, אני מזמין אותו אלינו לשדרות. מסיום המבצע, העיר שדרות נמצאת בתהליך פיתוח מואץ בכל תחומי החיים. החל מפתיחת תחנת הרכבת אותה חנכת אתנו, ראש הממשלה, פיתוח אזורי תעשייה, הקמת מעונות סטודנטים, בניית עשרות גני ילדים חדשים, מעונות יום, בתי ספר, מבני ציבור, פארקים וכמובן מעל לכל תנופת הבנייה האדירה, הכוללת הקמת שש שכונות חדשות על שלביהן השונים, עם למעלה מ- 2,000 יחידות דיור, אשר שווקו בהצלחה רבה במהלך השנתיים האחרונות. מדובר במספרים חסרי תקדים שלא היו בעיר מהקמתה ועד היום.

מראות מן העבר של עזיבה, צמצום והישרדות פינו מקומם למראות של התפתחות, שגשוג, הצטרפות של אלפי תושבים, משפחות צעירות, סטודנטים ודור ההמשך של ותיקי העיר אשר שב לביתו. זהו ניצחון הרוח הבא לידי ביטוי בצחוק הילדים הנשמע ברחבי העיר, בבני הנוער הערכיים הפועלים בתנועות השונות ובחיוך הקשישים.

אדוני ראש הממשלה, זאת הפעם השישית מאז היבחרי שאתה נמצא כאן בשדרות. יש בכך הבעת אמון בעיר ובתושביה ועל כך אנו מוקירים לך תודה. במפגשים הרבים שלנו שיתפתי אותך בחזוני להפוך את שדרות לבירת הנגב המערבי. ציינתי בפניך, כי למרות כלל הקשיים אני מאמין כי ניתן להגשים חזון זה וכי האצת הבנייה היא התשובה הציונית הטובה ביותר כנגד הטרור.

כאיש של עשייה וחזון, המקדם את ערכי הציונות ומחזק את ההתיישבות בארץ בכלל ובנגב בפרט, אימצת את החזון והבטחת לעמוד לצד העיר ולסייע לה ואכן כך עשית. בדצמבר 2013, קיבלה ממשלתך החלטה ליישום תכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות ויישובי העוטף. ובאוגוסט 2014, במהלך מבצע צוק איתן פעלת ללא לאות למען עיבוי תכנית רחוקת טווח לחיזוק החוסן האזרחי והצמיחה הדמוגרפית באזור.

במהלך מבצע צוק איתן לא הסתת והגעת אלינו מיד. לאורכו של המבצע ליוות אותנו, עמדת אתנו בקו האש וחיזקת אותנו. נפגשת עם התושבים ובני הנוער הערכיים בעיר והשראת בנו נחת. לאורכו של המבצע היינו סבלניים, ידענו וסמכנו כי תפיסת הביטחון שלך, ראש הממשלה לא תשאיר לאויב פתח לפגוע בנו. הנחת את שרי הממשלה להגיע לעוטף ולדאוג לתושבים מקרוב. כך היה, לאורכו של המבצע הרגשנו עטופים. באותה עת את, גברת נתניהו, אירחת את ילדי שדרות המתוקים, באדיבותך הרבה, שימחת אותם וחיזקת את ידם. לא נשכח זאת. מסירותכם לעיר ולתושביה נוגעת בנו כל פעם מחדש.

החלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 2014 מסייעת לנו רבות בהמשך מגמת הפיתוח והצמיחה. בזכות החלטה זו עיריית שדרות זוכה לחוסן כלכלי וליכולת להעניק לתושביה מענה רחב לכל צורכיהם. בעזרתך, ראש הממשלה, הגענו להישגים רבים בשנים האחרונות הנראים בכל חלקי העיר ובאים לידי ביטוי בכל תחומי החיים.

עוד לא הגענו למנוחה ולנחלה. לפנינו עוד כברת דרך לעבור עד להשגת היעדים ושהצבנו. אין לי כל ספק כי ההבטחה שניתנה לנו, ראשי רשויות העוטף, בפגישה שקיימנו לא מכבר עימך, ועם שר האוצר תמומש וכי תורחב התמיכה בהחלטה זו.

אדוני ראש הממשלה, כמי שמאמין בנו, תושבי הנגב, וכמי שמוציא מן הכוח אל הפועל את חזון בן גוריון אנו מודים לך. הנגב פורח, מתחדש, משגשג ומתפתח תודות למאמציך והרבים. כל ראשי רשויות הנגב, אומרים לך- אדוני ראש הממשלה, אנחנו כאן לצדך, נרתמים לאותה תנופה אותה אתה מביא, מאמינים בך, בביטחון האזורי שאתה מספק לנו, בחזונך וכמובן מאמינים בפיתוח הנגב .כפי שאמרת לי במבצע צוק איתן, שדרות חזקה, ישראל חזקה. בעזרתך אנו חזקים היום מתמיד.

 

 

צילום: עדי ברוך