דברי רה"מ נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד 23.1.17

אמש שוחחתי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. זו הייתה שיחה חמה מאוד שמשקפת את עומק היחסים בינינו – היחסים בין נשיא ארה"ב וראש ממשלת ישראל וגם הקשר האישי בינינו שנמשך שנים רבות.
בירכתי אותו לרגל כניסתו לתפקיד, הודיתי לו על התמיכה החד-משמעית והבלתי מסוייגת שלו במדינת ישראל.
הנשיא טראמפ מאמין ששלום יושג אך ורק באמצעות מו"מ ישיר. זה נשמע לכם מוכר?
הוא ציין שיש לו מחוייבות חסרת תקדים לביטחון ישראל ולמלחמה נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני. גם זה נשמע לכם מוכר?
הוא דיבר איתי באריכות על האיום שנשקף מאיראן. גם הוא חושב שהסכם הגרעין עם איראן הוא הסכם רע. גם זה בוודאי מצלצל לכם מוכר.
וכמובן ששוחחנו גם בנושאים נוספים, שיחה של כחצי שעה.
אתמול פורסם שהוא במהלך השיחה הזאת הזמין אותי להיפגש איתו בוושינגטון בזמן הקרוב ביותר. אני מייחס חשיבות גדולה לפגישה הזאת, היא חשובה למדינת ישראל ולהמשך חיזוק האמון האישי בינו – נשיא ארה"ב – לביני, ראש ממשלת ישראל.

 

אני מרגיש את הציפייה שמגיעה מרבים מאזרחי ישראל. היא כמובן מובנת. אחרי שמונה שנים שבהן עמדתי בלחצים אדירים בשורה של נושאים ובראשם איראן וההתיישבות, אני בהחלט מברך על שינוי הגישה.
אנחנו עומדים בפני הזדמנויות גדולות ומשמעותיות לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. אבל הן דורשות מאיתנו אחריות ושיקול דעת כדי שלא נחמיץ לא את השעה ולא את ההזדמנויות.
זה לא הזמן לשליפות מהמותן, זה לא הזמן לתכתיבים וזה גם לא הזמן להפתעות. זה הזמן לדיפלומטיה אחראית ומושכלת עם ידידים, דיפלומטיה שתחזק את שיתוף הפעולה בינינו ואת האמון בין ממשלת ישראל והממשל החדש בוושינגטון.
ולכן לטובת מדינת ישראל, לטובת ביטחון ישראל ולטובת ההתיישבות, אני מציע לכולם להניח בצד כל שיקול אחר ולתת לי להוביל את המהלכים.
בעזרת השם ובעזרתכם, בשיקול דעת ובסבלנות, ניכנס לעידן חדש שבו נמשיך לחזק את הביטחון שלנו, את הכלכלה שלנו, את ההתיישבות שלנו וגם את יחסי החוץ שלנו.

 

בהקשר הזה אני רוצה לספר לכם שהייתה לי פגישה לפני שעה קלה עם שר החוץ של טוגו, מדינה באפריקה. אתם זוכרים שהייתי במזרח אפריקה ושם פגשתי שבעה ראשי מדינות מאפריקה אחרי שנים רבות שראש ממשלה לא היה ביבשת הזאת, עכשיו הזמין אותי שר החוץ של טוגו לכנס של ישראל ואפריקה, במערב אפריקה. הוא סיפר לי שכבר נענו לכך 20 מנהיגים ממערב אפריקה ומחלקים אחרים.
כבר אמרתי לכם – ישראל חוזרת לאפריקה, אפריקה חוזרת לישראל וגם זה מחזק את המעמד המדיני של ישראל בין אומות העולם.