דברי רה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 29.4.18

אנחנו נקבל היום בברכה את מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, ידיד אמת של ישראל. אני חושב שיש חשיבות לכך שהוא בא לישראל במסגרת הביקור הראשון שלו כמזכיר המדינה, מחוץ לארצות הברית. אני אדון איתו בהתפתחויות באזור, בתוקפנות האיראנית הגוברת וכמובן בהסכם הגרעין עם איראן, שלגביו עומדת להיות החלטה בקרוב.

היחסים בין ישראל לארצות הברית הם חזקים מתמיד ובהזדמנות הזו אני מבקש להודות שוב לנשיא טראמפ על ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, דבר שיתרחש בעוד ימים אחדים. בזמנו אמרתי שיהיו מדינות נוספות שיצטרפו למהלך הזה ואני יכול לומר לכם שהדברים הללו אכן מתרחשים.

הממשלה תחליט היום להחמיר את העונשים על ירי בנשק חם שלא כדין. הכוונה כרגע היא לעשות את זה בשטח בנוי, ואני מבקש להרחיב את זה גם לשטח פנוי, שטח פתוח. ההחמרה הזאת, לצד הגברת האכיפה, היא הדרך האמתית לטפל בתופעת ״הדרום הפרוע״ - שם או בכל מקום אחר בארץ.

לצד הטרגדיות שחווינו עם אובדן הנערות והנערים, ואנחנו שוב שולחים תנחומים למשפחות, חווינו גם אירוע אחד משמח בימים האחרונים. ישראל הביאה הישג אדיר באליפות אירופה בג'ודו שהתקיימה בישראל. אני חייב להגיד – ישראל היא מעצמת ג'ודו ואני רוצה לשלוח כאן את הברכות שלנו – כל הכבוד לספורטאים, למאמנים ולכל מי שתורם להצלחה הגדולה הזאת.

בסוף השבוע הקרוב יגיע אלינו מרוץ האופניים ״ג'ירו״. זה אחד מאירועי הספורט שזוכים לצפייה הגדולה ביותר בעולם. זה דבר בעל כיף גדול מאוד. ומה שיקרה כאן זה שרוכבים מ-45 מדינות ירכבו בארץ ישראל ויראו את נופיה ויתנו תוספת תשומת לב למדינת ישראל באופן חיובי בעולם.

אני חייב להגיד שישראל מובילה גם בספורט, גם בג'ודו ועכשיו גם באופניים וזה מזכיר לי את מה שאמר ידידינו טל ברודי: אנחנו על המפה ובולטים במפה.