דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 8.10.15

זהו עוד יום לא קל לכולנו, אזרחי ישראל. אנחנו בעיצומו של גל טרור. מחבלים מוסתים וחדורי שנאה מנסים לפגוע בבני עמנו, בתינוקות, בילדים, בנשים וגברים, באזרחים ובחיילים. לבנו, הלב של כל העם, עם משפחות הקורבנות שחייהם נגדעו בידי מרצחים שפלים. אני רואה בימים האחרונים וגם בשעות האחרונות גילויי גבורה של חיילים, של שוטרים, ולא פחות מזה, של אזרחים. אני רואה את זה בירושלים, בקריית גת, בחברון, בפתח תקווה, בתל אביב, ועכשיו בעפולה. ישראלים שפועלים באומץ לב, בקור רוח, בנחישות, כדי לנטרל ולחסל את המחבלים תוך כדי פעולה. זה דורש אומץ לב בלתי רגיל ותושייה, ואנחנו גאים להיות חלק מהמדינה שיש בה אזרחיות ואזרחים כאלה.

 

הטרור האכזרי לא החל מהיום, הוא מלווה את המפעל הציוני מראשיתו. אנחנו תמיד ידענו להדוף את הפורעים ולבנות את ארצנו, וכך נעשה גם הפעם. המחבלים והגורמים הקיצוניים שעומדים מאחוריהם לא ישיגו דבר. אנחנו נרדוף אותם, אנחנו ננצח אותם.
אנחנו בעיצומו של גל טרור של סכינים, בקבוקי תבערה, אבנים וגם ירי חי. הפעולות הללו ברובן אינן מאורגנות, אבל הן כולן תוצאה של הסתה פרועה ושקרית של החמאס, של הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור, ולא פחות מזה, והרבה פעמים עוד יותר מזה, של התנועה האסלאמית בישראל, שמבעירה את השטח בטענות שקריות על המדיניות שלנו בהר הבית ועל שינוי, כביכול, שאנחנו רוצים לחולל בסטטוס קוו. זה שקר מוחלט. אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים.

 

צה"ל, המשטרה והשב"כ פועלים בכל החזיתות - מארבים, מסתערבים, מעצרים, נוכחות על הצירים, אבטחת היישובים, כניסה מבצעית לתוך הערים הפלסטיניות, חדירה לעומק השכונות במזרח ירושלים, הריסת בתי מחבלים.

 

אנחנו גם חידדנו את הוראות הפתיחה באש נגד זורקי האבנים ובקבוקי התבערה, ונטיל עליהם עונשי מינימום וקנסות נגד קטינים. אנחנו עצרנו לחקירה אנשים ששיתפו פעולה עם המרצחים ברחוב הגיא. אני דרשתי מהמערכת המשפטית לסגור את החנויות של הסוחרים ששיתפו פעולה עם המעשה המתועב הזה או עמדו מנגד.

 

אני הנחיתי אתמול למנוע מאישים פוליטיים, יהודים וערבים כאחד, לעלות בעת הזאת להר הבית. אנחנו לא צריכים עוד נפצים שיבעירו את השטח. אנחנו ננקוט צעדים תקיפים נגד התנועה האסלאמית בישראל ונגד מסיתים אחרים. אף אחד לא יינקה.

 

אני מבקש לומר לכם, אזרחי ישראל, שאנחנו חיים במזרח התיכון, ולהבות האסלאם הקיצוני שמבעירות את כל האזור מגיעות גם אלינו, אבל ישראל היא מדינה חזקה, חזקה מאוד, והישראלים הם אנשים חזקים. האמצעים שפירטתי, וגם אחרים שלא פירטתי, לא פועלים מיד כפתרון קסם, אבל בהתמדה, בשיטתיות ובנחישות אנחנו נוכיח שהטרור לא משתלם - ואנחנו ננצח אותו.

 

נשאלתי היום, מה תגיד לאימא שחוששת לשלוח את הילדים שלה החוצה. אז אני רוצה לומר לה, אני רוצה לומר לך, אימא: החשש שלך הוא טבעי. לא צריך להתעלם ממנו ולא צריך לטאטא כאן מתחת לשטיח - יש לנו עכשיו מצב קשה, וצריך לגלות בו ערנות, ערנות מרבית, וכמובן לציית להוראות כוחות הביטחון והרשויות. אבל אני רוצה להגיד לך דבר נוסף: הצוות הביטחוני שיושב כאן - ראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל של צה"ל והמפכ"ל של משטרת ישראל וכל הגורמים האחרים שפועלים בביטחון, עושים הכל, אבל הכל, כדי להשיב את הביטחון לך, לילדייך, לכל ישראל

 

צילום: קובי צרפתי