דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד 19.10.15

אני מבקש לשלוח את תנחומינו למשפחתו של סמל עומרי לוי ז"ל, לוחם גולני שנהרג בהתקפה הרצחנית אתמול בבאר שבע. כולנו כואבים את כאב המשפחה. אני מבקש לשלוח גם תנחומים למשפחה של העובד מאריתראה.

 

אנחנו נמצאים במאבק ממושך, אני חושב שכבר ברור שאנחנו ננצח בו, אבל הדבר הזה גורם לעתים לחיכוך בין אזרחים במוקדי הפיגוע. אזרחים שמותקפים פועלים בצורה מעוררת גאווה, פועלים בתושייה ובנחרצות. קהל שנקלע למקום האירוע צריך לפנות את המקום ולתת לכוחות הביטחון וההצלה לעבוד. אנחנו מדינת חוק, אף אחד לא יקח את החוק לידיו. זה כלל ראשון.

 

דבר שני, מה שאנחנו רואים פה זה שילוב בין האסלאם הקיצוני והאינטרנט. זה אוסמה בן לאדן שפוגש את מארק צוקרברג. ההסתה ברשתות החברתיות היא המניעה את מעשי הרצח, אנחנו רואים את זה בבירור כי תחקרנו את המפגעים, אלא שנותרו בחיים, נכנסנו לעמודי הפייסבוק של אלה שנהרגו בזמן ניסיון הרצח ואנחנו רואים בבירור שיש שם הסתה מאוד ממוקדת והיא מפעילה את מעשי הרצח הללו.

 

אנחנו גם יודעים שזה לא רנדומלי, לא מקרי, ההסתה הזו באה ממוקדים ברורים – מהחמאס, מהרשות הפלסטינית ומהתנועה האיסלאמית בתוך ישראל. בימים הקרובים נודיע על שורה של צעדים שננקוט נגד התנועה האיסלאמית, חובתנו להגן על אזרחי המדינה ואנחנו לא יכולים לקבל את זה שאזרחי ישראל מסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל ומובילים לפעולות שגובות מחיר של ישראלים חפים מפשע. נפרסם את הצעדים הללו בימים הקרובים.

 

 

צילום: קובי צרפתי