נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע השנתי של "מסע"

אני תמיד נהנה להיות עם חברי הטוב, נתן שרנסקי, ועם כל אלה שעובדים עבור מסע, כולכם, אנו חוגגים את יום השנה ה- 12 של מסע. אז מזל טוב לרגל בת המצווה, מסע.

 

מזל טוב!

 

אתם יודעים, במשך 12 השנים הללו, מעל ל- 100,000 יהודים צעירים מיותר מ- 60 מדינות הגיעו לכאן מרחבי העולם. ובכן, אני רוצה לבדוק את זה.

 

האם יש כאן מישהו מרוסיה? צרפת? ארצות הברית? בריטניה? מה בנוגע לברזיל? קנדה? מה לגבי דרום אפריקה? אוקראינה? ונצואלה? אוסטרליה? ארגנטינה? מקסיקו?

 

האם שכחתי מישהו?

 

אתם יודעים, זה נשמע כמו האולימפיאדה או המונדיאל. זו אכן האולימפיאדה. זה המונדיאל. זה המונדיאל היהודי. זה מסע. אני מודה לכולכם שבאתם.

 

אני רוצה לספר לכם משהו לגבי המקום בו אנו מתכנסים. ברור שזוהי ארנה חדשה. זהו שמה, הארנה. היא חדשה לגמרי, זוהי טכנולוגיה, ספורט ענק.

 

מקום זה, ממש כאן, הוא המקום ממנו אבותיכם ואבי ואימותיכם ואמי הגיעו. אני מדבר על אברהם, יצחק, יעקב. זוכרים את השמות האלה? כן. שרה, אינכם מכירים? אלה הם אבותיכם ואימותיכם. למעשה, עמנו הגיע ממקום זה. אנו נקראים יהודים. האם אתם יודעים מדוע אנו נקראים יהודים? כיוון שהגענו ממקום זה, מיהודה. ואנו בירושלים.

 

ובירושלים היה את דוד המלך – זוכרים אותו? שלמה המלך, הוא בנה את המקדש לא רחוק מכאן. והנביאים הגדולים – ישעיהו, ירמיהו, עמוס – הוא חי לא רחוק, דרומית לכאן.

 

זהו המרכז של משפחתנו, עמנו, אומתנו. מכאן הגיע העם היהודי. כאן נכתב רוב התנ"ך. מכאן הגיעו האמיתות הגדולות שהענקנו לאנושות, מכאן הן נבעו. מכאן הגיעו ערכים רבים כל כך של אנושיות, חברה, מוסר, כל זה הגיע מגבעות אלה – מהפארק המאובק. זה יצר מהפך בעולם כולו, אבל איננו שוכחים לעולם שזו הייתה אדמתנו, ושתמיד רצינו לשוב לאדמתנו, ואתם עשיתם זאת כעת.


אתם שבתם לכאן למה שמשה המודרני שלנו, הרצל, כינה ארץ ישנה-חדשה. היא ישנה אבל היא חדשה. אתם רואים את ישראל סביבכם. יש לכם טלפונים ניידים? האם למישהו אין טלפון נייד? כאשר אתם אוחזים בטלפון הנייד, אתם אוחזים בפיסה של ישראל. האם יש לכם כונן "פלאש"? הוא יוצר בישראל. האם אתם אוכלים עגבניות שרי? זה ישראל. האם אתם משתמשים בסוגים שונים של כדורי פלא? אני מתכוון לסוג הטוב, לרפא מחלות, בואו נהיה ברורים לגבי זה. זה מישראל.

 

זוהי מדינה של טכנולוגיה מופלאה, חדשנות מופלאה. אתם יודעים, הרבה שֶֹייכל. אתם יודעים מה זה שֶֹייכל? זה מוח. אבל המוח מגיע עם לב – הלב היהודי.

 

אני יודע שהגעתם לכאן, ולקחתם חלק הן בעבר והן בעתיד שלנו. ואני מברך על כך שאתם מגיעים לכאן בתור עמיתי האתגר הטכנולוגי(Tech Challenge), מורים לאנגלית, מתמחי סטארט-אפ וחוקרי רפואה. אתם חווים באופן אישי, ומוסיפים לאותה רוח שעושה את המדינה הזו נהדרת. והיא עושה את המדינה הזו נהדרת בדרך מיוחדת. אם אתם זזים מעט מכאן לתוך השכונה הגדולה יותר של המזרח התיכון, משהו שונה מאוד מתרחש. וכשאתם כאן, ואתם רואים מה מתרחש כאן, אתם מבינים שישראל היא באמת אור לגויים. אור לגויים, מגדלור בחשיכה שאני מקווה שתתפוגג.

 

אך אנו יודעים שהאתגרים שעומדים בפנינו גדולים. ואתם יודעים שאתם נמצאים כאן כיוון שאתם יודעים שמשהו מיוחד קורה כאן. כיוון שאתם המנהיגים היהודים של המחר. יש לכם הרבה לתת. ואנו מעריכים את העובדה שאתם מעניקים לעצמכם הזדמנות נפלאה, לא רק לעזור, אלא גם ללמוד. ללמוד את ההיסטוריה של עמכם במולדת אבותינו. ללמוד על השורשים שמאחדים את כולנו כיהודים. ללמוד את השפה שלנו. האם מישהו מכם למד קצת עברית? (שקלתי האם לשאת את הנאום הזה בעברית אבל חשבתי שזה עשוי להיות מוקדם מדיי. בפעם הבאה שתהיו כאן אנו נבחן זאת). ולראות את אחריותנו המשותפת לעתיד העם היהודי, ועתיד העם היהודי שזור בעתיד המדינה היהודית. אני חושב שאתם מבינים את זה.

 

אני יודע שישראל היא מקום טוב יותר בזכות מאמציכם. אני יודע שאתם תהיו אנשים ומנהיגים טובים יותר בזכות שהייתכם כאן עם מסע.

בזכות מסע ייווצר ביניכם קשר הדוק יותר, כמו גם בינכם לישראל.

 

אני רוצה לבקש מכם לשוב לכאן. לא רק שוב ושוב. אני בטוח שתעשו זאת. אני רוצה לבקש מכם להגיע ולהפוך את ישראל לביתכם. כיוון שישראל היא הבית של כל יהודי. בתור ראש הממשלה של המדינה היהודית האחת והיחידה, אני רוצה להבטיח לכם שלכל יהודי - אורתודוקסי, קונסרבטיבי, רפורמי, חילוני, יש בית בישראל.

 

תודה רבה לכולכם.

 

 

 

צילום: עדי ברוך