יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ו

 

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה והגבורה ב"יד ושם":

מכובדי נשיא המדינה, ראובן ריבלין ורעייתו,

מכובדיי הרבים ובראשם אחינו ואחיותינו ניצולי השואה, מדליקי משואות הזיכרון והתקווה,

ריגשתם אותי. יחד עם רעייתי פגשתי אתכם אתמול בלשכתי. דיברתם בדם לבכם, סיפרתם כיצד בתנאים לא אנושיים שמרתם על צלם אנוש, סיפרתם כיצד דבקתם בחיים, וכיצד כאן בישראל יצרתם חיים חדשים. חובתנו לאפשר לכם, לכל ניצולי השואה, לכל שורדיה, להמשיך לחיות את חייכם ברווחה ובכבוד.

אדוני הנשיא, אתה צודק. במהלך השנים לא עשינו די, אבל בשנים האחרונות הוספנו לכך משאבים, ונוסיף עוד מסיבה אחת פשוטה - כי מגיע לכם. בזכות ולא בחסד. זהו החוב של מדינת ישראל אליכם, ואנחנו נפרע את החוב.

מסר ברור עלה בפגישתנו. אסור שהאסון שפקד את עמנו יחזור שנית. במעמד זה, בבירתנו הנצחית ירושלים אני חוזר ומתחייב: לא תהיה שואה נוספת. מה הכשיר את הדרך לשואה? מה שימן את גלגלי מכונת הרצח הנאצית? התשובה היא: השקר. התעמולה הנאצית ציירה את היהודים כמקור כל הרוע בעולם, כמרעילי בארות, כטפילים, כאויבי האנושות. ההשמצה קדמה להשמדה. לפני 71 שנים מוגר השלטון הנאצי בגרמניה, אבל האנטישמיות ושקריה, אלה לא מתו עם היטלר בבונקר בברלין. כי כיום מיליוני בני אדם בעולם המוסלמי קוראים ושומעים כזבים איומים על העם היהודי. אומרים להם שהיהודים הם צאצאים של קופים וחזירים, אומרים להם שהיהודים, אני מצטט, "שותים בגביע את דם אויביהם", והשקרים הללו ואחרים מתפשטים ברשתות החברתיות, באמצעי הפצה שהיטלר וגבלס לא היו מעלים בדמיונם. הסתה זו מקורה באיסלאם הקיצוני ובעולם הערבי, אבל בשנים האחרונות מצטרפת אליה הסתה לא פחות ארסית מן העולם המערבי. חברי פרלמנט בריטיים, בכירים בשבדיה, מעצבי דעת קהל בצרפת. אני חייב לומר שהאנטישמיות בימינו מייצרת זיווגים מוזרים, אנשי אליטות שכביכול מייצגים את הקדמה האנושית, חוברים לקנאים ברברים החשוכים ביותר עלי אדמות, לעורפי ראשים, מדכאי נשים, רודפי להט"בים, משמידי אוצרות תרבות. הם עושים יד אחת ביניהם להפיץ את הנגיף האנטישמי מול מטרה אחת - נגדנו. נגד מדינת ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון שנושאת ערכי קדמה וכבוד האדם.

העוינות שלהם לישראל מזמן חרגה מביקורת עניינית, אם אי פעם הייתה שם. מדובר בשליטה מוחלטת של שלילת היהודים למדינה משלהם. אם במהלך הדורות הציגו האנטישמים את היהודים כאויבי האנושות, היום הם מציגים את מדינת היהודים כאויבת האנושות. לשקר הזה, לשקר הזה אין גבולות.

רק לפני שבועיים קבע ארגון אונסק"ו של האו"ם, צריך לשמוע זאת כדי להאמין שהדברים האלה נאמרו, ארגון אונסק"ו של האו"ם קבע שלהר הבית, הר המוריה, אין שום קשר לעם היהודי. שימו לב למה שקורה כאן, ארגון עולמי שמופקד על שימור ההיסטוריה, משכתב כלאחר יד עובדת יסוד בהיסטוריה האנושית. זוהי בורות מרצון, וחמור מכך, זו התמכרות לשקר והפצתו ברחבי העולם עד שיתקבל כעובדה. בדיוק כך נהגו שונאי ישראל לדורותיהם. היום הם מעלימים את שורש הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, הסירוב להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם. הם מצדיקים את האלימות הנוראה ביותר נגדנו, הם מאשימים אותנו בפיגוע הטרור בפאריס, הופכים את הקורבן לתוקפן ואת התוקפן לקורבן.

הנאצים אמרו: "היהודים אשמים בכל". האנטישמים של היום אומרים: "ישראל אשמה בכל". רבים מאבות הציונות האמינו שהשנאה החולנית הזאת ליהודים מקורה במצב הייחודי של עמנו בהיותנו חסרי בית מפוזרים בין העמים. הם קיוו, ולא מעט מהם האמינו שאם ליהודים תהיה מדינה משלהם- השנאה כלפיהם תחלוף מן העולם. מכובדיי, לצערי, המציאות מוכיחה שההנחה האופטימית הזו של אבות הציונות הייתה מוטעית בעליל. פעם היו מי שחשבו הציונות היא התרופה לאנטישמיות, היום יש מי שמאמינים שהציונות היא הסיבה לאנטישמיות. גם אלה טועים.

שנאת היהודים יונקת ממקומות רבים וקדומים ולא בנקל היא תעבור מן העולם. כדי להילחם בה עלינו לעשות שלושה דברים - להילחם בשקר, לבצר את כוחנו, לבנות את מדינתנו. יש רק דרך אחת להילחם בשקר: להפריך את הכזב, להפיץ את האמת. האמת פירושה להתעקש על עובדות היסטוריות, בראשן הקשר העמוק של עמנו לארצנו. אמת פירושה הוקעת המוסר הכפול הנהוג ביחס למדינת ישראל, ורק ביחס למדינת ישראל. עלינו להתגייס להפצת האמת באותו להט שבו אויבינו מתגייסים להפצת השקר.

כל אחד מאתנו צריך להתגייס למערכה הזאת. הנה עוד עובדה - בעולם הווירטואלי אמנם קל להפיץ את השנאה הקדומה ביותר, בטכנולוגיה החדשנית ביותר, אבל באותה מידה ניתן להשתמש באותה טכנולוגיה כדי להפיץ את האמת, והטכנולוגיה הזאת נמצאת בכיס של כל אחד ואחת מכם. לכל אחד ואחד מכם יש בכיסו ובביתו את המכשיר האלקטרוני להפיץ את האמת. אני קורא לכם לעשות זאת. רבים כבר עושים זאת בארץ ובעולם, מבני עמנו, ואני קורא גם לכם, נציגי האנושות הנאורה, התגייסו גם אתם להדוף את השקרים. כי כפי שחזה הרצל, וכפי שהוכח בעליית הנאציזם, האנטישמיות היא אסון ליהודים אבל סופה להמיט אסון על האנושות כולה, ולכן על כולנו להילחם בה.

בצד המאבק על האמת עלינו להמשיך לבנות את כוח המגן שלנו. כי גם אם איננו יכולים לעקור מן השורש את שנאת היהודים, אנחנו יכולים להדוף את ההתקפות הרצחניות נגדנו, ולשם כך אנחנו מטפחים בהתמדה את עוצמתנו הביטחונית. במשך דורות רבים היינו כעלה נידף ברוח, חסרי כוח, חסרי מגן - לא עוד.

צה"ל הוא אחד מן הצבאות החזקים בעולם. לא רק בזכות הטנקים, המטוסים, הצוללות והסייבר, אלא בראש ובראשונה תודות לרוח הגבורה של חיילינו, הנה הם כאן עומדים לפנינו ועמם עומדים כתף אל כתף כל כוחות הביטחון, המשטרה, השב"כ, המוסד. הם שואבים השראה מגבורתם של בני עמנו שלחלמו בנאצים, בצבאות בעלות הברית, בגטאות, במחנות וביערות.

אנחנו למדנו את הלקח. איננו מתעלמים מאלה שקוראים להשמדתנו וגם איננו נרתעים מפניהם. יש מי שרוצה להתעלם מכוונותיה של איראן שחורטת על טיליה את המלים "ישראל תושמד", ומקיימת תחרות של הכחשת השואה. מקיימת תחרות על קריקטורות להכחשת השואה, בימים אלה. יש משהו יותר חולני מזה? אנחנו לא מתעלמים. יש מי שמוכן להשלים עם נשק גרעיני בידי אותה איראן, אנחנו לא משלימים וגם לא נשלים. יידעו כל אלה שזוממים להכחידנו - למדינת ישראל כוח רב. כוח הגנה, כוח התקפה, כוח הרתעה. חלפו הימים שהצורר ישכון לבטח, יהודה היא זו שתשכון לבטח. בנוסף להזמת השקרים וביצור כוחנו, עלינו להמשיך לבנות את מדינתנו, ואנחנו מפתחים את ישראל בצעדי ענק.

ב-68 שנות עצמאותנו ישראל הכפילה את אוכלוסייתה פי עשרה, את כלכלתה פי מאה. קלטנו מיליוני עולים משבעים גלויות. אנחנו מניחים יסודות, פורסים מסילות, פורצים גבולות במדע, בטכנולוגיה, בתרבות, באומנות, בכל תחומי החיים. ישראל היא הוכחה ניצחת לכוח היצירה והחיים שפועם בעם היהודי. כולנו שואבים השראה מהכוח הזה שטמון בכם, ניצולי השואה. אתם שהייתם עדים לזוועות הנאצים, אתם מהווים עדות חיה לאור שבקע מתוך עלטת המוות. הנכדים והנינים שלכם מתהלכים בינינו זקופי קומה, וכמוכם הם תורמים לביטחון המדינה, בניינה ושגשוגה.

הנביא ישעיהו הבטיח לתת לאבלי ציון פאר תחת אפר, והרי זוהי תמצית תקומתנו - פאר תחת אפר. ישראל הפורחת מבטאת יותר מכל את ניצחון האור על החושך, החיים על המוות, האמת על השקר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צילום ארכיון